مطالبه‌گری؛ وظیفه اصلی اصحاب رسانه
کد خبر: 3999277
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
فرمانده سپاه اهر بیان کرد:

مطالبه‌گری؛ وظیفه اصلی اصحاب رسانه

فرمانده سپاه اهر مطالبه‌گری را از وظایف اصلی اصحاب رسانه و خبر برشمرد و گفت: افرادی که نسبت به نظام و انقلاب دلسوز هستند بحث مطالبه‌گری را در الویت کارهای خود قرار دهند.

مطالبه‌گری؛ وظیفه اصلی اصحاب رسانهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سرهنگ پاسدار حسن سیفی، فرمانده سپاه اهر، امروز، 31 شهریورماه، در جلسه هیئت اندیشه‌ورز فضای مجازی و رسانه شهرستان اهر، مطالبه‌گری را از وظایف اصلی اصحاب رسانه و خبر برشمرد و گفت: افرادی که نسبت به نظام و انقلاب دلسوز هستند بحث مطالبه گری را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

وی افزود: بحث مطالبه گری در جامعه آنچنان با اهمیت است که در بیانات مقام معظم رهبری مکرر به آن تاکید شده است.

سیفی، افزود: متأسفانه در کشور، خصوصا شهرستان اهر بحث مطالبه‌گری چندان نهادینه نشده و یا اگر هست به‌صورت مقطعی است به طوری که مشکلات جامعه را یک بار مطرح کرده و رها می‌کنند و این صحیح نیست و باید مطالبه‌گری واقعی و صحیح را مداوم و به‌صورت طولانی بیان کرد تا به نتیجه کلی رسید و در این خصوص نیز خبرنگاران در انعکاس این مشکلات و ارائه راهکارها نقش مهمی ایفا می‌کنند.

فرمانده سپاه اهر گفت: خوشبختانه به مدد فعالان عرصه خبر رسانه‌های این شهرستان دارای فعالیتی قوی و فعال حتی در سطح استان دارد که استفاده درست از این پتانسیل می‌تواند بسیاری از مشکلات و کمبودهای این شهرستان و حتی منطقه را برطرف کند و این امر تنها با مطالبه گری مردم در کنار درج واقعیت رویدادها توسط اصحاب رسانه امکان پذیر است.

وی یکی از مشکلات امروز شهرستان اهر را نبود صنایع تبدیلی برشمرد و افزود: متأسفانه با وجود اینکه فصل برداشت محصول سیب هستیم و باغداران ثمره یک سال زحمت خود را باید بردارند نبود صنایع تبدیلی و کنسانتره باعث شده باغداران حاصل دسترنج خود را به کمترین قیمت روانه بازار یا کارخانجات کنسانتره سایر استان‌ها کنند و این یک فاجعه برای باغداران و شهرستان اهر است که چرا نباید در این شهرستان که قطب تولید سیب است صنایع تبدیلی وجود نداشته باشد تا باغداران دغدغه تولید و فروش محصول خود را داشته باشند و مشکلات دیگری از این قبیل که باید برای رفع این دغدغه ها مطالبه گری را در جامعه گسترش دهیم.

سیفی ضمن انتقاد از عملکرد اعضای شورای اسلامی تنها فعالیت در حوزه عمران شهری گفت: از وظایف شوراها در کنار رسیدگی به مسائل و مشکلات عمرانی شهر توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و… است که باید شوراها در این حوزه‌ها هم ورود کنند.

وی در ادامه از آمادگی سپاه ناحیه اهر در خصوص رسیدگی و حل مشکلات و مطالبات به حق مردم خبر داد و از خبرنگاران خواست مطالبه‌گری به حق مردم از مسئولان را تا رسیدن به نتیجه نهایی سرلوحه اصلی کارهای خود قرار دهند.

سیفی، در ادامه در خصوص هفته دفاع مقدس نیز گفت: ما هرچه داریم به برکت خون شهداست و لازم است برای هرچه باشکوهتر برگزار کردن مراسمات این هفته مبارک کلیه مسئولان ادارات، نهادها، بسیجیان و آحاد مختلف مردم پای کار بیایند.

انتهای پیام
captcha