جانبازان قطع نخاع سمبل مقاومت هستند
کد خبر: 3999295
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی:

جانبازان قطع نخاع سمبل مقاومت هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی گفت: جانبازان قطع نخاع سمبل مقاومت، ایستادگی و عزت ملت ایران اسلامی هستند.

جانبازان قطع نخاع سمبل مقاومت هستندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید استان، عباس پورحسن، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی، امروز، 31 شهریورماه، در دیدار با تعدادی از جانبازان قطع نخاعی با بیان اینکه روحیه، صبوری و بردباری‌ جانبازان هشت سال دفاع مقدس ستودنی است، اظهار کرد: جانبازان دوران دفاع مقدس حافظان جان‌ بر کف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی افزود: جانبازان قطع نخاعی بر اثر عوارض ناشی از جنگ و مجروحیت و به دلیل شرایط خاص زندگی، سختی‌های بسیاری را تحمل می‌کنند که روحیه، صبوری و بردباری‌ آنها واقعاً ستودنی است و ما از این حیث همواره خودمان را مدیون آن‌ها می‌ دانیم.

پورحسن با اشاره به اینکه پیشکسوتان، رزمندگان و در راس آنها جانبازان هشت سال دفاع مقدس با خدا معامله کردند، یادآور شد: به طور قطع این ایثارگران عرصه دفاع از خاک میهن اسلامی در پیشگاه خداوند متعال از اجر و منزلت بسیار والایی برخوردار هستند.

وی در این دیدار با تعدادی از جانبازان گفت‌‌وگو و در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت و اظهار کرد: متاسفانه علیرغم تلاش‌های بنیاد شهید برای رفع مشکلات درمانی و معیشتی جانبازان، هنوز هم در این زمینه مشکلاتی وجود دارد که تلاش داریم در اسرع وقت به این مشکلات خاتمه دهیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با بیان اینکه تعداد جانبازان دوران دفاع مقدس استان ۲۴ هزار و ۳۲ نفر است، افزود: از این تعداد ۳۷۱ نفر را جانبازان بالای ۷۰ درصد تشکیل می دهند و تعداد ۱۳ هزار و ۸۰۶ نفر نیز جانبازان زیر ۲۵ درصد هستند و جانبازان بالای ۲۵ درصد هم ۱۰ هزار و ۲۲۶ نفر است.

وی همچنین تعداد جانبازان بانوی آذربایجان‌شرقی را نیز ۲۹۱ نفر اعلام و اضافه کرد: بر اساس آخرین آمارها تعداد جانبازان مدافع حرم آذربایجان شرقی نیز ۱۷ نفر ثبت شده است.

انتهای پیام
captcha