هفته دفاع مقدس؛ فرصتی برای انتقال پیام جوانمردی‌ شهدا به جوانان
کد خبر: 3999807
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
امام جمعه بنجار بیان کرد:

هفته دفاع مقدس؛ فرصتی برای انتقال پیام جوانمردی‌ شهدا به جوانان

حجت‌الاسلام والمسلمین پارسا با اشاره به بازگشایی مدارس همزمان با هفته دفاع مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است تا ارزش‌ها، فضیلت‌ها و جوانمردی‌های شهدا و رزمندگان به جوانان منتقل پیدا کند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین پارسا، امام جمعه بنجار، دوم مهرماه در   خطبه‌های نمازجمعه این شهر که در مسجد جامع سیدالشهدا(ع) برگزار شد، ضمن توصیه به رعایت تقوی و ضرورت توجه به امور زندگی، به اهمیت ارتباط با خدا و افزایش روحیه معنوی در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر انسان با خدا رفیق شود و امورات خود را به خداوند بسپارد، قطعا در زندگی شاهد سرازیر شدن برکات و نعمات الهی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در کنار ارتباط با خدا، اطاعت از ولی خدا باعث سعادت انسان در دنیا و آخرت خواهد شد، و اگر انسان در زمان و وقت مناسب ولی خدا را یاری کند، خوشبخت واقعی خواهد بود، اما اگر به موقع وظیفه خود را انجام ندهد، مصداق بارز «خسر الدنیا و الاخره» خواهد بود. لذا، باید سعی کنیم معرفت کافی به ولی خدا پیدا کنیم و از خسارت دیدگان نباشیم. 

خطیب جمعه بنجار بیان کرد: آغاز بازگشایی مدارس فصل نوینی از همت و تلاش و کوشش برای درس‌آموزی و فرصت مجددی برای تزریق روح تعلیم و تربیت در میان دانش‌آموزان است. با ابلاغ ستاد ملی کرونا مدارس بر طبق استانداردهای تعریف شده، کار خود را آغاز کرده‌اند، از والدین و معتمدین و شوراهای اسلامی درخواست می‌کنیم، با مدیران مدارس و معلمان همکاری کنند و با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی مقدمات استمرار باز بودن مدارس را فراهم کنند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس همزمان با هفته دفاع مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است تا ارزش‌ها، فضیلت‌ها و جوانمردی‌های شهدا و رزمندگان به جوانان منتقل پیدا کند. تقارن اربعین با هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی می‌تواند مقدمات تشکیل دانشگاه انسان‌سازی را برای نسل جوان و نوجوان رقم بزند و باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم.‌

پارسا در ادامه به روز آتش‌نشانی و ایمنی اشاره کرد و افزود: امروز رخ دادن حوادث غیرمترقبه عاملی برای ضرورت بالا بردن سطح ایمنی جامعه است که دستگاه‎های ذیربط باید آتش نشانی را مجهز به سیستم های قوی و به روز کنند تا در موقع حادثه با کمترین زمان ممکن سر صحنه حاضر و به ساده‌ترین شیوه اطفای حریق شود.

خطیب جمعه شهر بنجار با اشاره به سخنرانی ویدئویی رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، بیان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی مواضع جمهوری اسلامی ایران را شفاف و قاطع اعلام کرد، که ایران به دنبال سلاح اتمی نیست و مذاکره‌ای را مفید می‌داند که منجر به لغو تحریم‌ها شود و اینکه پروژه تحریم و مقابله با ملت ایران به شکست منجر شده و ما با همه کشورهای جهان غیر از اسرائیل تعامل خواهیم کرد، و دوره جدیدی از تعامل شروع شده ‌است، که این مواضع نشان از قدرت و اقتدار ایران اسلامی دارد.
 
وی ضمن تشکر از استاندار سیستان‌وبلوچستان بابت اختصاص اولین سفر خود به منطقه سیستان با تأکید بر لزوم انتخاب فرماندارانی جهادی برای سیستان، گفت: لازم است در انتخاب فرمانداران جدید دقت کافی شود که اولا ساکن منطقه و بومی شهرستان محل مأموریت خود باشند و ثانیا به‌صورت جهادی و شبانه‎روزی خدمت کنند و گزارش عملکرد خود را در مقاطع مختلف به مردم و دفاتر ائمه جمعه ارسال کنند، تا ضمن انتشار آنها، با روی کار آمدن دولت جدید، امید مردم به زندگی و ماندن در سیستان بیشتر شود.

حجت‌الاسلام پارسا بیان کرد: در روزهای گذشته در سفری اداری‌ جهت پیگیری مسائل فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و آبادانی شهر دیدارهایی را با برخی مدیران کل داشتیم، که جا دارد از مساعدت و همت و پشتکار مدیران کل ورزش و جوانان و راه شهرسازی و مدیریت محترم سازمان برنامه و بودجه استان تقدیر و تشکر کنم. طی برنامه‌ریزی انجام شده، مقرر شد هر دو ماه یک بار با شناسایی مشکلات و معضلات در حوزه شهری و روستایی، با مسئولان استانی و مدیران کل و در صورت لزوم مسئولین کشوری و وزرا دیدارهایی جهت رفع مشکلات مردم داشته باشیم که نتیجه آن رفاه و آسایش و افزایش رضایت‌مندی مردم خواهد بود‌.

وی گفت: الحاق روستاهای شرق کانال بنجار به بخش مرکزی زابل و بهره‌مندی مردم از مزایای مرز تا شعاع ۵۰ کیلومتری خبر خوشی برای بیشتر ساکنین منطقه سیستان است که از مزایای مرز بی‌بهره بودند، و جا دارد از پیگیری نمایندگان محترم و مسئولان استانی و محلی تقدیر و تشکر کنیم.

حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha