مراسم اربعین نقش مهمی در ایجاد تمدن نوین اسلامی دارد
کد خبر: 3999845
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵

مراسم اربعین نقش مهمی در ایجاد تمدن نوین اسلامی دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مراسم اربعین نقش مهمی در ایجاد تمدن نوین اسلامی دارد، گفت: همه هویت خود را از مراسم عظیم اربعین داریم و به این دنیای پر از ظلمت معرفی می‌کنیم.

مراسم اربعین نقش مهمی در ایجاد تمدن نوین اسلامی داردبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام حسن شعبانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، شامگاه، دوم مهرماه، در اختتامیه کنگره ملی شعر اربعین در تبریز، با بیان اینکه مراسم اربعین نقش مهمی در ایجاد تمدن نوین اسلامی دارد، گفت: همه هویت خود را از مراسم عظیم اربعین داریم و به این دنیای پر از ظلمت معرفی می‌کنیم، این همان عینیت یافتن عشق به امام حسین(ع) است.

وی با تأکید بر اینکه جلوه‌ای که اربعین نشان داد هیچ کجا به نمایش گذاشته نمی شود، افزود: تمدن نوین اسلامی با همین مراسم اربعین ایجاد و شکل می‌گیرد.

شعبانی افزود: شش دوره قبلی این کنگره به‌صورت استانی برگزار شد ولی امسال هفتمین کنگره شعر اربعین به‌صورت ملی و با شرکت بیش از 200 شاعر از نقاط مختلف کشور برگزار شد. بیش از 600 اثر به این کنگره ارسال شده بود که در نهایت پنج نفر در بخش شعر ترکی و پنج نفر نیز در بخش شعر فارسی برگزیده شدند.

در پایان این مراسم منتخبین کنگره شعر اربعین معرفی و تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha