بیش از ۶۷ درصد جمعیت آذربایجان شرقی واکسینه شدند
کد خبر: 3999851
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰

بیش از ۶۷ درصد جمعیت آذربایجان شرقی واکسینه شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون ۶۷.۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

بیش از ۶۷ درصد جمعیت آذربایجان شرقی واکسینه شدندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امروز، سوم مهرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران، در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون ۶۷.۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

وی با اشاره به واکسیناسیون گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال در آذربایجان شرقی، گفت: بیش از ۲۰ درصد از این گروه سنی نیز تاکنون در استان واکسینه شده‌اند.

صومی با اشاره به کاهش ملایم وضعیت کرونایی تعداد بروز بیماری، فوتی‌ها و بستری‌ها در استان، افزود: تنها دو شهر تبریز و ملکان در وضعیت قرمز قرار دارند که انتظار می‌رود در هفته جاری وضعیت آن‌ها به رنگ نارنجی تغییر یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با اشاره به وجود بیش از ۱۲۰ مرکز سلامت به همراه مراکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح آذربایجان شرقی، ادامه داد: ظرفیت تزریق روزانه ۱۵۰ هزار دُز واکسن در استان وجود دارد اما متأسفانه طی روزهای اخیر حضور مردم برای تزریق واکسن کمتر شده است.

وی با بیان این‌که تاکنون تنها ۲۷ درصد از مردم دُز دوم واکسن خود را دریافت کردند، تأکید کرد: از مردم خواهشمندیم که در اسرع وقت برای دریافت واکسن خود به خصوص دُز دوم به مراکز مراجعه کنند. واکسیناسیون کرونایی در استان، بدون ثبت‌نام و فقط با به همراه داشتن کارت ملی و مراجعه به یکی از مراکز انجام می‌گیرد.

صومی افزود: اکنون دُز دوم تمامی واکسن‌ها و دُز اول سینوفارم و برکت در سطح استان به اندازه کافی وجود داشته و تزریق می‌شود. تعداد محدودی واکسن اسپوتنیک نیز به دستمان رسیده که قرار است از امروز به‌عنوان دُز اول تزریق شود.

انتهای پیام
captcha