دانش‌آموزان؛ پیشگامان گام دوم انقلاب
کد خبر: 4000030
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی بیان کرد:

دانش‌آموزان؛ پیشگامان گام دوم انقلاب

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی دانش‌آموزان و آینده‌سازان میهن اسلامی را امیدان آینده امت اسلام و پیشتازان و پیشگامان گام دوم انقلاب خطاب کرد و گفت: اینک در حالی بهار تعلیم و تربیت و سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود که در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و هفته دفاع مقدس قرار گرفته‌ایم.

دانش آموزان؛ پیشگامان گام دوم انقلاببه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عممی بنیاد شهید استان، عباس پورحسن، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی، امروز، سوم مهرماه در آیین نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدرسه فدک تبریز، با اشاره به آیه 11 سوره مجادله؛ «يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ؛ خداوند كسانی از شما را كه ایمان آورده‌اند بالا می‌برد و به كسانی كه بهره‌ای از علم دارند، درجات بزرگی می‌بخشد، بیان کرد: خداوند متعال را شاکریم که قدرت تعقل و تفکر را در وجود آدمی نهاده است تا به وسیله نعمت آموختن بتواند مسیر پیشرفت و تکامل را در سایه سار تقویت ایمان و بندگی بپیماید.

وی افزود: بی‌تردید بهروزی یک ملت در سایه خرد، علم و یادگیری است و تفکر و تعقل، پیش زمینه یادگیری است به گونه‌ای که پیامبر اسلام(ص) ساعتی تفکر را از هفتاد سال عبادت برتر می‌داند؛ پس برای فکر کردن و آموختن همواره و در همه زمان باید تلاش کرد.

پورحسن، دانش‌آموزان و آینده‌سازان میهن اسلامی را امیدان آینده امت اسلام و پیشتازان و پیشگامان گام دوم انقلاب خطاب کرد و گفت: اینک در حالی بهار تعلیم و تربیت و سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود که در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و 72 تن از یاران ایشان و ایام هفته دفاع مقدس قرار گرفته‌ایم. این تقارن پرخیر و برکت به طور مضاعفی یادآور پیروزی‌های غرور انگیز جنود الهی با اتکا بر سلاح علم، ایمان و عمل خالص بوده و ترسیم کننده اوج قله‌های عزت، افتخار و سربلندی امت اسلامی و ایران مقتدر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی بیان کرد: استمرار انقلاب متأثر از خون شهداست و به حرمت خون پاک و مطهر آنان و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تا ابد پابرجا و استوار خواهد ماند. بزرگ‌ترین وظیفه ما در این ایام، حفظ و نگهداری از ارزش‌ها و تداوم راه شهیدان و وفاداری به آرمان‌های آن‌هاست.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان و صاحبان قدرت‌های پوشالی با هر ابزاری به‌ویژه جنگ اقتصادی، درصدد آشفته کردن کشور و از بین بردن ارزش‌ها و آرامش و امنیتی هستند که حاصل خون شهدا و جانفشانی ایثارگران است و در این راه از هیچ مکر و حیله و تلاش مذبوحانه دریغ ندارند، لذا هوشیاری و بصیرت شما دانش آموزان عزیز بیش از پیش احساس می‌شود تا با کسب علم و دانش و توانمندسازی خود برای حفاظت، توسعه، سازندگی و آبادانی کشور سعی و اهتمام ویژه‌ای داشته و در جهت تحقق اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی ایران و جامعه عمل پوشاندن به وصایای شهدای والامقام از هیچ کوششی دریغ نورزید.

پورحسن بیان کرد: در همین راستا تلاش، کوشش و مشارکت فعال و هوشمندانه شما دانش‌آموزان تحت هدایت و مجاهدت معلمان و مربیان فرهیخته بیش از پیش لازم و ضروری است تا با کسب علم بتوانید در جهت بالندگی و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بردارید.

انتهای پیام
captcha