دفاع مقدس مثل حادثه عظیم عاشورا است
کد خبر: 4000187
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷

دفاع مقدس مثل حادثه عظیم عاشورا است

فرمانده سپاه عاشورا، با بیان اینکه دفاع مقدس ما مثل حادثه عظیم عاشورا است، گفت: چون این نهضت آنقدر بزرگ است که هر قدر به آن تمسک بجوییم بازهم کم است.

دفاع مقدس مثل حادثه عظیم عاشورا است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سردار عابدین خرّم، فرمانده سپاه عاشورا، امروز، سوم مهرماه، در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، اساتید و دانشجویان در دانشگاه پیام نور تبریز برگزار شد، با بیان اینکه نباید در بیان ارزش و اهمیت دفاع مقدس کوتاهی کرد، اظهار کرد: بنگاه‌های تحریف به قدری زیاد هستند که اگر کوتاهی کنیم، تحریف ها شروع خواهد شد و اگر در بیان چرایی دفاع مقدس دقت نکنیم، در بیان چگونگی و در نهایت در تحلیل‌ها نیز دچار مشکل خواهیم شد.

وی تاکید کرد: اگر به سراغ دفاع مقدس نرویم و این موضوع را کالبدشکافی نکنیم، تحریف‌ها شرایطی را به وجود خواهند آورد که ما متهم می‌شویم و اسمش را نیز خسارت برای کشور خواهند گذاشت.

فرمانده سپاه عاشورا اختلافات ارضی را بهانه‌ دشمنان عنوان کرد و افزود: موضوع این بود که آمریکا و سلطه گران عالم بعد از مشاهده برهم خوردن هژمونی منطقه تصمیم گرفتند انقلاب نوپا را در نطفه خفه کرده و به ملت‌های منطقه نشان دهند که نباید در مقابل اسکتبار ایستادگی کنند و همیشه سلطه پذیر باشند.

وی با اشاره به اینکه دشمن قصد از بین بردن نظام حکمرانی امت و امام را داشت، خاطرنشان کرد: فرهنگ دینی متاثر از امام حسین(ع) در انقلاب اسلامی پرتو افکنی کرد و در دفاع مقدس متجلی شد و امروز نیز در جبهه‌ مقاومت در حال تدوام است که به همین علت شهید سپهبد سلیمانی همیشه افتخار می‌کرد که یکی از رزمندگان دفاع مقدس بود و می‌گفت هرکاری در جبهه مقاومت انجام می‌شود، گوشه ای از رشادت‌های دوران دفاع مقدس است.

سردار خرم، با بیان اینکه دفاع مقدس ما مثل حادثه عظیم عاشورا است، گفت: چون این نهضت آنقدر بزرگ است که هر قدر به آن تمسک بجوییم بازهم کم است.

فرمانده سپاه عاشورا، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت‌های مستکبرین در یمن گفت: امروز که چندین سال است غنی ترین ارتش‌های دنیا بر سر فقیرترین ملت‌ها مانند یمن بمباران می‌کنند، شاهد هستیم که همچنان مقاومت کرده و هرگز تسلیم نمی‌شوند و همه دیدیم که بعد از بیست سال تربیت نیروهای امریکایی در افغانستان و تشکیل ارتش ۳۰۰ هزار نفری در این کشور، همه این ارتش ها از هم پاشید.

سردار خرّم، شهید تجلایی را یکی از افتخارات آذربایجان عنوان کرد و افزود: سردار سلیمانی این شهید را استاد خود معرفی کرده است و ما هرگز نباید از این گنجیه‌ها غافل شویم چراکه برخلاف تصورات برخی افراد که جنگ‌تحمیلی را نماد خشونت معرفی می‌کنند، دفاع مقدس سرشار از عاطفه، عشق، معرفت، ایثار و فداکاری است و هرچقدر در این خصوص صحبت کنیم باز هم کم است.

انتهای پیام
captcha