پیاده‌روی اربعین؛ تجلی اراده الهی برای عاشورائیان عالم
کد خبر: 4000218
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بیان کرد:

پیاده‌روی اربعین؛ تجلی اراده الهی برای عاشورائیان عالم

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین تجلی اراده الهی برای عاشورائیان عالم است و ما نمی‌توانیم نسبت به جایگاه تاریخی این حرکت خودجوش و میلیونی انسان‌های عصر ظهور بی تفاوت باشیم.

پیاده روی اربعین؛ تجلی اراده الهی برای عاشورائیان عالمبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، شامگاه، سوم مهرماه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: در دورانی که نفسانیت بشر سوار بر موج صنعت و تکنولوژی و با پشتوانه سیاستی اومانیستی حمکرانی می‌کند، شهدای ما به مثابه ستارگانی هستند که راه سعادت و زندگی متعالی را نشان می‌دهند تا ما راه را گم نکنیم.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که دفاع مقدس را گنجینه‌ای عنوان کرده‌اند که باید استخراج شود، افزود: نسل امروز ما باید با تکیه بر ارزش‌های دوران دفاع مقدس و تبعیت از آرمان‌های والای شهدا توانمندی خود را به منصه ظهور رسانده و خود را از طوفان پوچ‌گرایی و پوچ‌اندیشی برهانند.

آل‌هاشم با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، اظهار کرد: پیاده روی اربعین تجلی اراده الهی برای عاشورائیان عالم است و ما نمی‌توانیم نسبت به جایگاه تاریخی این حرکت خودجوش و میلیونی انسان‌های عصر ظهور بی‌تفاوت باشیم اما امسال به خاطر ویروس کرونا همه عاشقان حسینی نتوانستند در این همایش میلیونی حضور یابند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: امیدواریم تا سال آینده اربعینی پرشور و پرمحتواتر از همیشه و به دور از کرونا داشته باشیم.

وی با تقدیر از عملکرد و تلاش کمیته‌های تدوین برش استانی نقشه جامع مهندسی فرهنگی، اضافه کرد: امیدواریم آذربایجان‌شرقی جزو اولین استانها در کشور باشد که این سند را ارائه می‌کند.

آل‌هاشم تصریح کرد: براساس گزارش‌های رسیده تدوین برش استانی این سند با سرعت قابل قبول و با کیفیت علمی و منطقی قابل توجهی در حال تکمیل است و در کمیته‌های پنجگانه اقدامات ملی متناسب با اولویت‌های فرهنگی استان انتخاب شده است و در اکثر کمیته‌ها پس از تصویب اهداف؛ اقدامات استانی متناسب با اهداف تصویب شده است و امیدواریم در اسرع وقت با همت همکاران در کمیته‌های مربوطه؛ برنامه‌های متناسب با اقدامات استانی هم طراحی و برای تصویب نهایی به صحن علنی شورای فرهنگ عمومی استان ارائه شود.

انتهای پیام
captcha