۷۰ درصد جمعیت آذربایجان شرقی واکسینه شدند
کد خبر: 4000757
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳

۷۰ درصد جمعیت آذربایجان شرقی واکسینه شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

۷۰ درصد جمعیت آذربایجان شرقی واکسینه شدندعباسعلی درستی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون ۷۰درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

وی با بیان این‌که ۶۶.۵ درصد از جمعیت بالای ۱۵ سال استان نیز تاکنون واکسینه شده‌اند، گفت: روند واکسیناسیون در آذربایجان‌شرقی نسبت به سایر استان‌ها نسبتاً مطلوبتر است.

درستی با دعوت از همه افراد بالای ۱۵ سال استان برای دریافت واکسن‌ کرونا، افزود: وضعیت کرونا در سطح استان با شیب ملایمی در حال کاهش است و مجموع بستری‌ بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان از بیش از ۱۹۰۰ نفر به حدود ۱۶۰۰ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: موارد جدید بیماران و تعداد بستری‌های روزانه با سرعت آرامی در حال کاهش بوده و اکنون شهرهای تبریز و ملکان در وضعیت قرمز و سایر شهرها در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

انتهای پیام
captcha