دفاع مقدس؛ یادآور شکوه و عزت ملت ایران
کد خبر: 4000806
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی بیان کرد:

دفاع مقدس؛ یادآور شکوه و عزت ملت ایران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی گفت: دفاع مقدس، یادآور شکوه ملت ایران است که جانانه در مقابل دشمن ایستادند و از عزت و کیان ایران اسلامی دفاع کرده و افتخار آفریدند.

دفاع مقدس؛ یادآور شکوه و عزت ملت ایرانعباس پورحسن، مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس ۶۵ هزار نفر از جوانان استان به جبهه‌های جنگ اعزام شدند که از این تعداد، یک هزار و ۹۲۰ نفر اسیر، ۴۴ هزار و ۲۵۰ نفر جانباز و ۹ هزار و ۸۸۵ نفر شهید شدند.

وی در تشریح حمایت‌های بنیاد شهید از رزمندگان ادامه داد: کمک کردن در زمینه‌ معیشتی مانند مسکن، اشتغال فرزندان، حقوق، مزایا، درمان، آموزش و خدمات فرهنگی و زیارتی از جمله حمایت‌های بنیاد از جانبازان و رزمندگان است.

پورحسن بیان کرد: دفاع مقدس، یادآور بزرگی و شکوه ملت ایران است که جانانه در مقابل دشمن ایستادند و از عزت و کیان کشور دفاع کرده و افتخار آفریدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه باید نام و یاد شهدا را زنده نگه داشت، یادآور شد: با گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، روحیه ایثارگری در میان آحاد جامعه و برگزاری منظم یادواره‌ شهدا می‌توان نام و یاد آنها را زنده نگه داشت.

وی گفت: راویان ایثارگر باید با حضور در مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و یادواره‌‌های شهدا اتفاقات و ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس را برای جوانان روایت کنند.

پورحسن، در ارتباط با برنامه‌های هفته دفاع مقدس در آذربایجان شرقی اظهار کرد فضاسازی و تبلیغات محیطی برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، توزیع بسته‌های فرهنگی در مدارس و مساجد، حضور مسئولان استانی در بیمارستان فجر برای دیدار با جانبازان از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس اداره کل بنیاد شهید و ایثارگران استان است.

انتهای پیام
captcha