علم و دانش باعث قدرت و عزت کشور می‌شود
کد خبر: 4000923
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴

علم و دانش باعث قدرت و عزت کشور می‌شود

رئیس دانشگاه صنعتی سهند تبریز، با بیان این‌که این دانشگاه مولود انقلاب بوده، گفت: علم و دانش باعث قدرت و عزت کشور می‌شود برهمین اساس مراکزی مانند دانشگاه سهند ۳۰ سال پیش در شمال غرب کشور به منظور تربیت نیروی متخصص موردنیاز کشور راه‌اندازی شد.

علم و دانش باعث قدرت و عزت کشور می‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، احمدرضا مصطفی قره‌باغی، رئیس دانشگاه صنعتی سهند، امروز، 6 مهرماه، در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اربعین حسینی و بازگشایی دانشگاه، با بیان این که بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی سهند در راستای رفع نیازهای کشور فعالیت می‌کنند، گفت: نزدیک به ۴۶ درصد دانشجویان دانشگاه سهند در مقاطع تحصیلی ارشد و دکترا تحصیل می‌کنند که همواره مقید به امر پژوهش و تحقیق هستند.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: حدود ۴۰ سال پیش شاهد تاخت و تاز رژیم بعثی به قصد تصرف کشورمان بودیم که در این شرایط بحرانی به دنبال فرمان امام (ره) همه مردم کشور در دفاع از کشور تلاش کردند و بعد از گذشت هشت سال دشمنان از خواسته‌های خود ناکام ماندند و این امر برای کشور تجربه‌ بزرگی بود که توانستند تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل کنند.

قره‌باغی، با بیان این‌که دانشگاه صنعتی سهند تبریز مولود انقلاب بوده گفت: علم و دانش باعث قدرت و عزت کشور می‌شود برهمین اساس مراکزی مانند دانشگاه سهند ۳۰ سال پیش در شمال غرب کشور به منظور تربیت نیروی متخصص مورد نیاز کشور راه‌اندازی شد.

رئیس دانشگاه صنعتی سهند تبریز، بیان کرد: پس از گذشت بیش از ۳۰ سال دانشگاه صنعتی سهند توانسته انتظارات را برآورده کند، وجود بیش از ۱۰ دانشکده در این دانشگاه و رشته‌های تحصیلی مختلف در مقاطع تحصیلی کاردانی تا دکترا از جمله این دستاوردها بوده است.

وی با بیان این که در کنار آموزش توجه خاصی به امر پژوهش در دانشگاه صنعتی سهند شده است، افزود: عمده فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه سهند در قالب طرح‌ها و تربیت دانشجویان در مقطع ارشد و دکترا با انجام پایان نامه‌ها و رساله‌ها بوده است.

قره باغی تأکید کرد: طرح‌های تحقیقاتی انجام شده در دانشگاه صنعتی سهند در راستای رفع نیاز صنعت بوده است.

رئیس دانشگاه صنعتی سهند تبریز با اشاره به راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه، گفت: برای این‌که امر تحقیقات از چارچوب ادارات خارج و موانع آن رفع شود، ایجاد مراکز تحقیقاتی همواره در سرلوحه برنامه‌های این دانشگاه بوده به طوری که در حال حاضر ۲۰ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه اکثر دانش آموختگان دانشگاه سهند مشغول به کار هستند، گفت: صد درصد دانش آموختگان دانشگاه سهند در مقاطع دکترا در حوزه‌ اشتغال فعال هستند.

انتهای پیام
captcha