برگزیدگان سوگواره شعر عاشورایی در چهارمحال‌وبختیاری تجلیل شدند
کد خبر: 4002526
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

برگزیدگان سوگواره شعر عاشورایی در چهارمحال‌وبختیاری تجلیل شدند

آیین اختتامیه سوگواره شعر عاشورایی با عنوان «جای پای جابر» 12 مهرماه در شهرکرد برگزار و آثار برتر این سوگواره با حضور جمعی از مسئولان استانی و اهالی شعر و ادب معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، آیین اختتامیه سوگواره شعر عاشورایی با عنوان «جای پای جابر» 12 مهرماه در شهرکرد برگزار و آثار برتر این سوگواره با حضور جمعی از مسئولان استانی و اهالی شعر و ادب معرفی و تجلیل شدند.

ابراهیم شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در آیین اختتامیه سوگواره جای پای جابر با بیان به اینکه ارادت قلبی هنرمندان و ادیبان ایران زمین به خاندان عصمت و طهارت(ع) همواره موجب خلق آثار ویژه و بدیعی شده است، اظهار کرد: فرهیختگان حوزه فرهنگ و هنر می‌توانند از توان و استعداد خود برای تثبیت، جامعیت بخشیدن و به رخ کشیدن عظمت و مجد اسلام استفاده کنند.

شریفی در ادامه به مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان و انجمن شعر توکل وردنجان در برگزاری این سوگواره عاشورایی اشاره کرد و افزود: همراهی دستگاه‌های دولتی در اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌تواند علاوه بر جلوگیری از موازی‌کاری و پراکندگی به تجمیع ظرفیت‌ها و اثرگذاری بیشتر این‌گونه برنامه‌ها در جامعه کمک کند.

وی تصریح کرد: گسترش همکاری‌ها و ایجاد تعامل سازنده با دستگاه‌های مختلف دولتی و نهادهای غیردولتی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در کشف استعدادها و توانمندهای موجود در تمامی روستاها و شهرهای استان نیز اثرات مطلوبی به همراه خواهد داشت.

شریفی با تأکید بر آمادگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای اجرای برنامه‌های مشارکتی حوزه فرهنگ و ادب، یادآور شد: به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود در هر یک از نهادها و ادارات موجب سرعت بخشیدن به اجرای برنامه‌ها و جذب تعداد بیشتری از مخاطبان به حضور در این برنامه‌ها می‌شود و سطح کیفی آثار را نیز به‌ مراتب ارتقا می‌دهد.

وی اجرای واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا را امیدبخش دانست و گفت: با بهبود شرایط بهداشتی و سلامت جامعه، تلاش می‌شود فضا و بستر لازم برای اجرای تعداد بیشتری از برنامه‌های فرهنگی در استان مهیا شود.

بهره‌گیری از ابزار هنر برای توانمندسازی فرهنگی مددجویان کمیته امداد

جابر محمدی فارسانی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان نیز در این برنامه فرهنگی گفت: در این پیام، شعر به عنوان همراه‌ترین و رازدارترین هنر عاشورایی از طلیعه نهضت امام حسین(ع) تا به امروز شناخته‌شده و فعالیت این محفل ادبی بصیر و سرزنده مورد ستایش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تلاش برای تداوم مکتب تشیع وظیفه همگانی است، تصریح کرد: امید می‌رود سوگواره شعر عاشورایی جای پای جابر و جشنواره «روی ریل انتظار» در استان از سال آینده به عنوان نمادی برگرفته از کبوتر اوج‌گیرنده شیعه، به صورت ملی برگزار شود تا زمینه ظهور و بروز استعدادها و ابراز علایق هنرمندان و شاعران بیشتری به اهل‌بیت(ع) نیز فراهم شود.

محمدی همچنین استفاده از ابزار هنر را راهی موثر برای ایجاد نشاط و امید میان مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) دانست و یادآور شد: ظرفیت‌های خوبی در این مسیر وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای توانمندسازی فرهنگی مددجویان بهره گرفت.

وی از مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست با همراهی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فرصت‌های لازم را برای شناسایی افراد توانمند از میان مددجویان فراهم کنند تا با پرورش خلاقیت‌ها و استعدادهای آنان راه برای حضور هر چه بهتر این افراد در عرصه‌های استانی و ملی ایجاد شود.

یادآور می‌شود، هیئت داوران سومین سوگواره شعر عاشورایی جای پای جابر، سروده ابراهیم ایزدی دستگردی را به عنوان نخستین اثر برگزیده این برنامه فرهنگی معرفی کرد.

همچنین اشعار علی رفیعی وردنجانی و آسیه ارزانی نافچی نیز به عنوان دیگر آثار برتر این سوگواره انتخاب شدند. هیئت داوران همچنین از میان ۱۰۰ اثر ارسالی به این سوگواره، آثار نگار رفیعی وردنجانی و مجتبی بخشایش پور را شایسته تقدیر دانست.

انتهای پیام
captcha