امام‌ رضا(ع) در تمام ابعاد بشری صاحب‌نظر بودند
کد خبر: 4002941
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

امام‌ رضا(ع) در تمام ابعاد بشری صاحب‌نظر بودند

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت اظهار کرد: امام رضا(ع) در تمام ابعاد بشری به‌صورت فوق‌العاده‌ای صاحب‌نظر بودند و هر کسی هر سؤالی مطرح می‌کرد به زیباترین طریق به او توسط امام جواب داده می‌شد.

امام‌رضا(ع) در تمام ابعاد بشری صاحب‌نظر بودند

حجت‌الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار در امور روحانیت در گفت‌‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: امام رضا(ع) در تمام ابعاد بشری به‌صورت فوق‌العاده‌ای صاحب‌نظر بودند و هر کسی هر سؤالی مطرح می‌کرد به زیباترین طریق به او توسط امام جواب داده می‌شد. 

وی با تاکید براینکه علم ائمه(ع) متصل به علم الهی است، گفت: امام رضا(ع) در دوران امامت خود با نبوغ فکری پاسخ‌گوی شبهات بودند و همه مستشرقان نیز به عالم بودن امام اعتراف کرده‌‌اند.

احمدی ادامه داد: انس با قرآن در سیره ثامن‎الحجج امام رضا(ع) مشهود بود به‌گونه‌ای که آن بزرگوار هر سه روز یک بار تمام قرآن را تلاوت و در آیات آن نیز تدبّر می‌فرمود.

امام جمعه باسمنج، از بی‌ارزش بودن زر و سیم دنیا در منظر امام هشتم شیعیان گفت و افزود: امام رضا(ع) در زهد و پارسایی و پرستش پروردگار، یگانه عصر خود بود و زر و سیم دنیا و مناصب اجتماعی و حکومتی در برابر مقام عبودیت و پارسایی او هیچ ارزشی نداشت.

وی با استناد به فرموده امام رضا(ع) بیان کرد: ایشان می فرمایند: هر کس به روزی کم، از خدا راضی باشد، خداوند از عمل کم او، راضی است.

احمدی، از رفتار حکیمانه امام رضا(ع) در زمان امامت گفت و ادامه داد: آن حضرت در تمام عرصه‌های زندگی به‌ویژه عرصه سیاسی‌اش رفتاری کاملاً حکیمانه و خردورزانه داشت. پذیرش ولایت‌عهدی در دوران امامتش یک موضع کاملاً عاقلانه بود که توانست تمام شیطنت‌ها و نقشه‌های مأمون را خنثی کند.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت یادآور شد: از منظر حضرت رضا(ع) هیچ عملی برتر و با ارزش‌تَر از نماز نیست.

وی تاکید کرد: امام رضا(ع) با آنکه مقام رفیع امامت را داشت و برگزیده خدا بود، در عين حال نه تنها برای خود هيچ گونه حريمی قائل نبود، بلکه در زندگی خويش با طبقات مختلف مردم حتی خدمتکاران و زيردستان بانهايت صميميت و فروتنی رفتار می کرد.

احمدی، ضمن بازگو کردن حال و هوای زائران حرم امام رضا(ع) تأکید کرد: حرم امام رضا(ع) جایی است که خواستار دیدارش هستیم. مانند آهن ربایی دل ما را به سمت خود می‌کشد زیرا که می‌دانیم آرامشی که در آن فضا پخش است مثال‌زدنی نیست، آن کبوترهای سفید، همه مردان و زنانی که تنها امیدشان این است که با دلی سبک و شاد به خانه بازگردند و آن فضایی که همه دست‌ها را به سمت آسمان برده‌اند و از خدای خود طلب می‌کنند تا حاجتشان را روا کنند.

انتهای پیام
captcha