امام رضا(ع) در دفاع از ارزش‌های دین با منطق عمل می‌کرد
کد خبر: 4002959
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

امام رضا(ع) در دفاع از ارزش‌های دین با منطق عمل می‌کرد

رئیس سابق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امام رضا(ع) تکریم و احترام خاص به محرومان و تهیدستان قائل بود، گفت: امام هشتم در دفاع از ارزش‌های دین اسلام و شریعت با منطق و روشنگری عمل می‌کرد.

امام رضا(ع) در دفاع از ارزش‌های دین با منطق عمل می‌کرد

حجت‌الاسلام حسین تقی‌زاده، کارشناس مسائل مذهبی، در گفت وگو با ایکنا از آذربایجان شرقی، اظهار کرد: یکی از راه‌های نزدیک شدن به حضرات معصومین(ع) تشرف به زیارت آنان است در این خصوص از امام رئوف حضرت امام رضا (ع) نقل شده هر کس مرا در سرزمینی که دور از خاندانم زیارت کند روز قیامت در سه راه حساس به فریادش می رسم تا از هراس‌های آن نجاتش بخشم.

وی گفت: ابتدا هنگام دادن نامه‌های اعمال به دست راست و چپ مردم، دوم هنگام عبور از پل صراط، سوم هنگام سنجش اعمال که محمدباقر مجلسی در بحارالانوار به این موارد اشاره کرده است.

تقی‌زاده، اضافه کرد: در این راستا زائرین امامان معصومین (ع) با اخلاص، معنویت، پاکی و حضور قلب و اتصال به خاندان وحی و نبوت عازم زیارت شوند و بدانند نور ائمه معصومین علیه السلام نور واحد هستند.

رئیس سابق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: معصومین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات هستند با این مرام می‌توان از محضر نورانی حضرت امام رضا (ع) کسب معنویت، اخلاص در عمل، بازگشت به خود، پرهیز از رفتن راه های تاریک، تجدید میثاق برای تداوم راه و روش امامان(ع) و پیروی از ولایت در تمام زمینه‌ها و اصلاح امور دینی، اجتماعی و سیاسی و اخلاقی بهره جست.

وی در خصوص ویژگی‌های اخلاقی حضرت امام رضا( ع) نیز گفت: امروز اگر توفیق کسب فیض و عمل کردن فرمایشات امامان را پیدا کنیم امید خواهیم داشت از دوستداران و رهروان و عمل گرایان آن خاندان باشیم

تقی‌زاده، ادامه داد: نمونه بارز در صدق و راستی، صبر و شکیبایی، تواضع و فروتنی، حلم و بردباری و عفو و گذشت از لغزش‌های خطاکاران از دیگر ویژگی‌های امام هشتم است.

این مدرس حوزه و دانشگاه، اضافه کرد: هرگز در سخن گفتن به کسی ناروا نمی‌گفت، ستم نمی‌کرد، هیچ وقت حرف کسی را در موقع صحبت کردن قطع نمی‌کرد، در صورت توانایی حاجت هیچ حاجتمندی را رد نمی‌کرد، با قهقهه نمی‌خندید بلکه خنده آن حضرت تبسم بود.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) احترام خاص به محرومان و تهیدستان قائل بود، گفت: ایشان در دفاع از ارزش‌های دین اسلام و شریعت با منطق و روشنگری عمل می‌کرد، هنگام شب در بستر خود قرآن زیاد تلاوت می‌کرد، ساده زیست بود، به طور پنهانی خیلی صدقه می داد، شب زنده‌داری زیاد داشت، ارتباط با خدای متعال در تمام ابعاد سر آمد همه اعمالش بود.

انتهای پیام
captcha