برنامه‌های فرهنگی با اهداف و برنامه‌ریزی صحیح اجرا شود
کد خبر: 4004362
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

برنامه‌های فرهنگی با اهداف و برنامه‌ریزی صحیح اجرا شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به تهیه برش استانی نقشه فرهنگی کشور در لرستان، اظهار کرد: مشکل ما در کمبود برنامه فرهنگی نیست بلکه مشکل در اجرای صحیح برنامه‌های فرهنگی است که تهیه برش فرهنگی می‌تواند گامی در راستای اجرای صحیح برنامه‌های فرهنگی در استان‌ها باشد.

بدون خبرنگاران امر به معروف تعالی پیدا نمی‌کندبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، امروز، ۲۰ مهر در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان که با حضور فرهاد زیویار، استاندار لرستان و اعضای این شورا در خرم‌آباد برگزار شد، در سخنانی فرهنگ را لازمه توسعه اقتصاد دانست و گفت: در کشورهایی که اقتصاد پیشرفته دارند وقتی به فرهنگ انسانی توجه نمی‌کنند اقتصاد به معنای واقعی کلمه، توسعه نمی‌یابد. 

وی به نقش نهادها، مؤسسات و دستگاه‌های فرهنگی در توسعه فرهنگ اشاره کرد و افزود: بسیجیان، اتحادیه‌های دانش‌آموزی، مؤسسات قرآنی، پایگاه‌های مقاومت، جامعه مداحان، بسیج دانشجویی، گروه‌های حوزوی، دانشجویی، کانون‌های پرورش فکری کودکان، جهاددانشگاهی و دیگر دستگاه‌ها وظایف خود را انجام می‌دهند و برای هر کدام اهداف و نظام مسائل جداگانه تعریف شده است و اگر این مجموعه‌ها نبودند کارهای تخریبی و توطئه‌های دشمنان بر علیه فرهنگ اسلامی چندین برابر بیشتر بود.

شاهرخی با تأکید بر اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ساماندهی مسائل فرهنگی، برش فرهنگی در استان‌ها ایجاد می‌کند، افزود: مشکل ما در کمبود برنامه فرهنگی نیست بلکه مشکل در اجرای صحیح برنامه‌های فرهنگی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لرستان در ادامه با اشاره به تهیه برش استانی نقشه فرهنگی کشور در لرستان و اینکه این استان در تهیه این برش فرهنگی پیش‌رو است، از اجرایی شدن ۲۲ مصوبه شورای فرهنگ عمومی لرستان طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: برای اجرای کامل این مصوبات، بسترهای لازم برای بهتر اجرا شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی لرستان بازنگری می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان همچنین در آیین رونمایی از کتاب مصور «لحظه‌های بی‌تکرار» که در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان انجام شد، اظهار کرد: این کتاب در برگیرنده تصاویر مراسم تشییع ۲۱ شهید لرستان در دهه اخیر است که توسط کامین ملکی، عکاس خبرگزاری فارس به ثبت رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه کتاب لحظه‌های بی‌تکرار کار هنرمندانه، خلاقانه و زیبایی است، اضافه کرد: خبرنگاران وظیفه مهمی را در جامعه انجام می‌دهند و هر کاری که نفع و سودی به حال جامعه داشته باشد خبرنگاران در آن شریک هستند.

شاهرخی با اشاره به اینکه اگر خبرگزاری‌ها نباشند هیچ کار خوبی منتشر نمی‌شود و امر به معروف در جای خود باقی می‌ماند و تعالی پیدا نمی‌کند، گفت: اگر یک روز خبرنگاران نباشند جهان راکد می‌شود و زمینه برای افرادی که به‌دنبال کارهای تخریبی هستند فراهم می‌شود.

انتهای پیام
captcha