آشنایی با تفسیر ساده و روان آیات + صوت
کد خبر: 4004510
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷

آشنایی با تفسیر ساده و روان آیات + صوت

تفسیر نور، عنوان میان‌برنامه کوتاه رادیو قرآن است که طی آن حجت‌الاسلام محسن قرائتی به بیان تفسیر ساده آیات می‌پردازد.

به گزارش ایکنا، تفسیر نور عنوان میان‌برنامه کوتاه شبکه رادیویی قرآن است که با حضور حجت‌الاسلام محسن قرائتی، مفسر قرآن هر روز ساعت 13:20 به روی آنتن این شبکه می‌رود.

این برنامه در نظر دارد تا مخاطبان را با آیات قرآن از طریق تفسیر روان، ساده، فشرده و قطره‌ای آشنا کند که در حال حاضر به جزء 10، سوره مبارکه انفال، آیه 73 «وَالَّذِينَ كَفَرُوا بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ إِلَّا تَفْعَلُوهُ تَكُنْ فِتْنَةٌ فِي الْأَرْضِ وَفَسَادٌ كَبِيرٌ؛ و كسانى كه كفر ورزيدند ياران يكديگرند اگر اين [دستور] را به كار نبنديد در زمين فتنه و فسادى بزرگ پديد خواهد آمد» رسیده است.

این آیه تأکید بر رابطه کفار نسبت با یکدیگر تأکید دارد و بنابر گفته حجت الاسلام قرائتی این آیه در امتداد آیه 72 است که خطابش به مؤمنان، مهاجرین و انصار بوده است و تأکید دارد بر رابطه ولایی مؤمنین با یکدیگر می‌گوید اگر مؤمنان و مظلومان در هر جای کره خاکی از شما کمک خواستند، از آنها حمایت کنید و همانطور که کفار نسبت به یکدیگر اینگونه هستند در این آیه تأکید دارد «إِلَّا تَفْعَلُوهُ» اگر اینگونه نباشید فتنه و فساد بزرگی پیش خواهد آمد، به طوری که کفار شما را نابود خواهند کرد یا آن مؤمنان از دین بازمی‌گردند.

بنابر این در ادامه آیه تأکید دارد اگر بین شما و اکثریت کافران نیز پیمانی است که در کار یکدیگر دخالت نکنید و این پیمان را حفظ نکنید، تمام دشمن کفار علیه شما بسیج خواهد شد.

کد

میان برنامه تفسیر نور، کاری از گروه علوم قرآنی رادیو قرآن که به تهیه‌کنندگی سمیرا قنبری از این شبکه رادیویی (موج اف.ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز) تقدیم مخاطبان می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha