حمایت دولت از مؤسسات قرآنی ضروری است
کد خبر: 4004513
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

حمایت دولت از مؤسسات قرآنی ضروری است

مربی و فعال قرآنی با اشاره به متضرر شدن مؤسسات قرآنی در ایام کرونا، اظهار کرد: در این مدت مؤسسات قرآنی نیز مانند بسیاری از مراکز دیگر دچار آسیب شدند در نتیجه حمایت دولت از مؤسسات فرهنگی و قرآنی ضروری است.

حمایت دولت از مؤسسات قرآنی ضروری استرسول عظیمی، مربی و فعال قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به متضرر شدن مؤسسات قرآنی در ایام کرونا، اظهار کرد: در طی این مدت مؤسسات قرآنی نیز مانند بسیاری از مؤسسات دیگر آسیب دیدند در نتیجه حمایت دولت از مؤسسات فرهنگی و قرآنی ضروری است.

وی افزود: در شرایطی که فعالیت‌های فعالان قرآنی نیز با رکود مواجه است فعالیت‌های مجازی نیز هزینه‌بر بوده و به شدت نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولان است.

عظیمی، با اشاره به تولید محتوای کوتاه و تأثیرگذار در حوزه آموزش‌های دینی و معارف قرآن، گفت: در حال حاضر مخاطبان در جستجوی مطالب کوتاه، اثرگذار و جذاب هستند و می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان به مطالب درخواستی خود دسترسی داشته باشند؛ بنابراین بهتر است فعالان قرآنی در صفحات مجازی شخصی و عمومی خود در شبکه‌های اجتماعی با قرآن‌آموزان خود مطالب کوتاه آموزشی قرآنی تهیه کرده و آن را در قالب‌ها و هشتک‌های قرآنی اشتراک‌گذاری کنند.

این مربی قرآن با بیان اینکه اکنون فضای مجازی جذابیت و گیرایی خاصی برای نوجوانان دارد، ادامه داد: در فضای مجازی مشاهده می‌شود برخی محتواها برای نوجوانان از نظر اخلاقی بسیار نامناسب است و آن‌ها را به گمراهی سوق می‌دهد؛ بنابراین فعالان قرآنی، دینی و معارف اسلامی بهتر است به‌منظور خنثی‌سازی اثرات محتواهای نامناسب به تولید برنامه‌های جذاب و ویژه بپردازند.

وی اظهار کرد: برنامه‌هایی مانند تدبر در قرآن، مباحثه‌های دینی، کرسی‌های تلاوت، مسابقات قرآنی، منبرهای مجازی، تفسیر قرآن، ختم قرآن و حتی حفظ قرآن کریم به‌صورت مجازی از برنامه‌هایی است که در جهت ایجاد شور و شوق و افزایش علاقه‌مندی در قرآن‌آموزان و کودکان و نوجوانان می‌تواند خوب و تأثیرگذار باشد.

عظیمی با اشاره به حمایت‌های خیران از فعالیت‌های قرآنی، افزود: خیران قرآنی می‌توانند فعالیت‌های خیرخواهانه خود را در شبکه‌های اجتماعی با رویکردهای خاص دنبال کرده و در تولید محتوای قرآنی به ما کمک کنند.

این مربی قرآن، توجه به محتوای تولید شده را نکته مهم و ضروری ذکر کرد و افزود: توجه به تولید محتوا و افزایش آن نباید ما را از تولید محتوای فاخر دور کند؛ چرا که در اثر غفلت و ناشی‌کاری افراد ممکن است یک محتوایی تولید شود که نه تنها مفید و مؤثر نبوده بلکه به شدت مخرب باشد؛ بنابراین توجه به محتوای تولیدی به‌ویژه در حوزه کودک و نوجوان باید بسیار حساب‌شده و دقیق باشد.

وی بیان کرد: همچنین در تولید محتوا باید به زیبایی‌ها و جذابیت‌های قرآنی توجه بسیار زیادی داشت، متأسفانه آن طور که انتظار می‌رفت ویژگی‌های جذاب آموزه‌های دینی، اسلامی و قرآنی زیاد مورد توجه قرار نگرفته است در حالی که در شرایط فعلی نوجوانان در میان انبوه هجمه‌های نامناسب به‌دنبال یک مطلب شگفت‌انگیز و جذاب قرآنی هستند؛ بنابراین باید از تکرار مطالب کلیشه‌ای پرهیز کرد.

انتهای پیام
captcha