آمریکا با حمایت از داعش قصد ایجاد ناامنی در افغانستان را دارد
کد خبر: 4005139
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

آمریکا با حمایت از داعش قصد ایجاد ناامنی در افغانستان را دارد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: آمریکا قصد دارد با ایجاد ناامنی در افغانستان و حمایت از داعش زمینه‌ اقدامات نظامی و مداخله در امور افغانستان را فراهم کند.

آمریکا با حمایت از داعش قصد ایجاد ناامنی در افغانستان را دارد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 23 مهرماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با اشاره به آخرین تحولات افغانستان، بیان کرد: آمریکا و برخی در افغانستان با دنباله روی از سیاست‌های شکست خورده آمریکا تمام توان خود را در حمایت از داعش گذاشته‌اند و با ایجاد زمینه اقدامات نظامی محدود ایجاد ناامنی می کنند.

وی افزود: این تهدیدات همچون تهدیدات داعش که زمینه ناامنی افغانستان را فراهم کرده باید در نطفه خفه شوند تا ناامنی گسترده‌تر نشود و راهبرد ایران است که نیروهای بیگانه و فرامنطقه ای حضور نداشته باشند و خود افغانی‌ها می‌توانند امنیت و آسایش کشورشان را فراهم کنند.

آل‌هاشم، تاکید کرد: راهبرد ایران عدم حضور بازیگران فرامنطقه‌ای در افغانستان و جلوگیری از تکرار فجایعی است که با حضور نیروهای خارجی یا نیروهای نیابتی موجب ایجاد ناامنی و وقوع حوادث تروریستی می‌شود.

امام جمعه تبریز یادآور شد: مردم غیرتمند آذربایجان و مردم شجاع تبریز امروز در نماز جمعه پرشکوه این شهر، شهدای هفته گذشته نمازجمعه افغانستان را تکریم و احترام می کنند.

وی در ادامه با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: نیروی انتظامی در حفظ امنیت و اقتدار کشور نقش بسیار بزرگی دارد و کارکنان ناجا به‌خاطر تلاش شبانه‌روزی خود، در دل مردم جای دارند و من از طرف مردم بابت تمامی زحمات کارکنان ناجا از این عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنم.

خطیب جمعه تبریز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت روز عصای سفید، تجلیل از نابینایان را وظیفه‌ همه دانست و گفت: نابینایان از هوش بالایی برخوردار هستند و باید با استفاده از این عزیزان در ادارات مختلف، زمینه‌ اشتغال آنها فراهم شود.

آل هاشم، همچنین با اشاره به پیش‌رو بودن هفته‌ وحدت، این هفته را یکی از کارهای ماندگار امام خمینی(ره) عنوان کرد و افزود: ما مسلمانان در بسیاری از موارد از جمله خدای واحد، پیامبر، قرآن، قبله، مناسک حج و برخی احادیث اشتراکات زیادی داریم و همچنین دشمن مشترکی نیز داریم که عبارت است از آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی پس چرا با وجود این تعداد اشتراکات به دنبال اختلافات می‌رویم؟

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اختلاف افکنی دشمنان بین مردم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان نیز گفت: دشمنان می‌خواهند مسلمانان این دو کشور را از هم جدا کنند اما بدانند به قدری دل‌های این مردم یکی است که هرگز از یکدیگر جدا نخواهند شد.

انتهای پیام
captcha