نواخته شدن زنگ انتظار در مدارس چهارمحال‌وبختیاری / عصر غیبت؛ دوران تمرین ولی‌محوری
کد خبر: 4005392
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

نواخته شدن زنگ انتظار در مدارس چهارمحال‌وبختیاری / عصر غیبت؛ دوران تمرین ولی‌محوری

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری در آیین نمادین زنگ عطر انتظار گفت: در این دوران تنها نشستن و دعا کردن برای تعجیل در فرج کافی نیست بلکه علاوه بر این، دوران غیبت به‌معنای سازندگی و تحرک، امید، جهاد و تمرین ولی‌محوری و حق‌محوری و عدالت‌محوری است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز ۲۴ مهرماه در آیین نمادین زنگ عطر انتظار که به‌مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت امام زمان(عج) در دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: زنگ انتظار از ۱۱۸۳ سال پیش به صدا در آمده و سال به سال تجدید عهد می‌شود و از زمانی‌که حضرت به تقدیر الهی در پس پرده غیبت قرار گرفتند تا کنون عارفان و پرورش‌یافتگان این مکتب هر لحظه منتظرند تا فرج محقق شود.

وی با تصریح اینکه در دوران غیبت توجه به دو مسئله اهمیت دارد، ادامه داد: این دوران زمان آزمون است و پروردگار با غیبت حجت معصومش و محرومیت از دیدن حضرت ما را می‌آزماید تا برایمان مشخص شود آیا با ندیدن امام معصوم(ع) از او دل می‌بُریم، فاصله می‌‌گیریم و دچار شک و تزلزل شده و باورمان رنگ می‌بازد یا خیر؟

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) علاوه بر اینکه باید از شک و تزلزل دور باشیم و باورمند و منتظر ظهورش شویم، باید بدانیم که در آغاز یک تکلیف دشوار و جهادی هستیم. در دوران حضور که ۲۷۳ سال از زمان پیامبر اسلام(ص) تا آغاز غیبت امام زمان(عج) را شامل می‌شود، تکلیف مؤمنان از تکلیف دوران غیبت متفاوت است.

نکونام شناخت تکلیف متفاوت در دوران غیبت را حائز اهمیت دانست و توضیح داد: در این دوران تنها نشستن و دعا کردن برای تعجیل در فرج کافی نیست بلکه علاوه بر این دوران غیبت دوران انتظار به‌معنای سازندگی و تحرک و امید و جهاد و تمرین ولی‌محوری و حق‌محوری و عدالت‌محوری است و منتظر واقعی باید برای حق و عدالت تلاش کنم و از ظلم و جور بکاهد تا توازن میان حق و باطل برقرار باشد و حق محو نشود.

وی با تصریح اینکه وظیفه منتظران تلاش بدون توجه به نتیجه گرفتن یا نگرفتن است، ادامه داد: امروز پرچم جمهوری اسلامی که پرچم انتظار است بلند شده و نتایج و برکات فراوانی مانند تضعیف استکبار جهانی و تقویت جریان و فرهنگ مقاومت در کشورهای مختلف را به‌دنبال داشته است؛ به برکت همین پرچم فرهنگ مهدویت نهادینه شده و مردم با بصیرت و بیدار شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان تأکید کرد: ما با جهاد و امر به معروف و نهی از منکر و نیز برافراشته نگه داشتن پرچم عاشورا وظیفه داریم دین را یاری کنیم و اجازه ندهیم مستکبران بتازند و مظلومان عالم زیر پا بمانند که این معنا از انتظار همواره باید زنده باشد.

مدارس؛ پرورش‌دهنده پیروان واقعی امام زمان(عج)

در ادامه، فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج)، اظهار کرد: امروز آغاز این امید و نوید است که شیعیان تنها و وانهاده به خود نیستند و همواره امید دارند که امام عصر(عج) ظهور خواهند کرد، عدل و قسط و انصاف در جهان حکمفرما خواهد شد و همه مستضعفان صاحب عالم خواهند شد.

وی با یادآوری وظیفه امروز پیروان ولایت و امامت، تصریح کرد: وظیفه امروز ما این است که در کنار امید و بهجت درونی برای ظهور امام زمان(عج)، تلاش کنیم که در زمره یاران ایشان قرار بگیریم و گام اول در این مسیر، معرفت و شناخت حضرت است. ما باید بدانیم چگونه می‌توانیم جزو شیعیان واقعی باشیم و از گروه ظالمان و مستکبران دوری بجوییم و یاری‌گر مستضعفین باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در مدارس به‌ویژه در مدارس علوم و معارف اسلامی نیز باید نسلی پرورش یابد که پیروان واقعی امام(ع) باشند، در این راستا از چند سال گذشته تا کنون مراسم عزاداری حسینی در ایام محرم و صفر با ایام بازگشایی مدارس همزمان شده و در آغازین روزهای سال تحصیلی درس حسینی زیستن را به ما می‌آموزد. همچنین بزرگداشت مقام شهدا و ایام دفاع مقدس در طلیعه بازگشایی مدارس برای ما درس‌آموز است و امروز نیز زنگ انتظار را به‌صدا در می‌آوریم.

قائدامینی با توصیه دانش‌آموزان به خودشناسی و خودسازی، افزود: ما باید خود را در مسیری قرار دهیم که پیامبر(ص) در پایان حیات به روی ما گشودند و دو میراث گرانبهای قرآن و عترت(ع) را برایمان به ودیعه نهادند، لذا ما باید به این دو ریسمان محکم چنگ بزنیم تا در مسیر صلاح قرار گیریم و بنده‌ای باشیم که رضایت خداوند را کسب کنیم.

وی گفت: پس از گذراندن دو سال دشوار و مشکل به‌دلیل شرایط کرونایی، امسال با تمهیداتی که اندیشیده شد بار دیگر به‌دنبال بازگشایی کامل مدارس هستیم، از ابتدای مهرماه مدارس آغاز به کار کرده‌اند اما بازگشایی کامل هنوز اتفاق نیفتاده است بلکه مدارس بر اساس جمعیت دانش‌آموزان تقسیم‌بندی شده‌اند که شامل مدارس زیر ۱۰۰ دانش‌آموز، مدارس بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دانش‌آموز و مدارس بالای ۲۰۰ دانش‌آموز می‌شوند و برای هر یک تمهیداتی اندیشیده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم مدارس را از نیمه آبان‌ماه به‌صورت کامل بازگشایی کنیم و دانش‌آموزان را بیش از پیش همراه کنیم.

انتهای پیام
captcha