پایبندی به دین و ارزش‌های اخلاقی ویژگی منتظران واقعی است
کد خبر: 4005508
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹

پایبندی به دین و ارزش‌های اخلاقی ویژگی منتظران واقعی است

معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: پایبندی به دین و ارزش‌های اخلاقی در زمان غیبت از آزمون‌های برجسته منتظران واقعی حضرت مهدی‌(عج) است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر کریمی قدوسی، معاون فرهنگی و تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه امروز طی سخنانی در آیین بزرگداشت سالروز آغاز امامت حضرت صاحب‌الزمان‌(عج) در نمازخانه ستاد المصطفی اظهارکرد: آن کسی که امام زمان‌(عج) را نشناسد و وظایف خود را آنگونه که باید انجام ندهد، همواره در جاهلیت زندگی کرده است.

وی بیان کرد: تمام ادیان الهی ظهور آخرین منجی عالم بشریت را بشارت داده‌اند؛ یکی از ویژگی‌های عقاید شیعه در رابطه با مهدویت، مسئله حضور و زنده بودن امام‌(ع) و ناظر براعمال ما بودن است.

معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام‌(ص)، تشکیل حکومت واحد جهانی را از ویژگی‌های حکومت مهدوی توصیف کرد و افزود: منتظرانی که خود را آماده حکومت جهانی بقیةالله الاعظم می‌کنند، باید نسبت به وظایفشان در دوران غیبت توجه بیشتری داشته باشند.

وی به روایاتی در رابطه با حتمیت ظهور منجی عالم بشریت پرداخت و افزود: بر اساس حدیثی از پیامبر اعظم‌(ص)؛ اگر یک روز تا پایان دنیا باقی مانده باشد، خدا آن‌روز را چنان طولانی خواهد کرد تا حضرت مهدی‌(عج) ظهور کند، سپس حضرت عیسی‌(ع) نازل می‌شود و پشت سر ایشان نماز می‌خواند و زمین با نور خداوند روشن می‌گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی با تأکید بر اینکه در حکومت مهدوی ارزش‌های دینی، معنوی و اخلاقی بر سراسر عالم حاکم خواهد شد، اظهارکرد: در حکومت صاحب الزمان‌(عج)، بر همه عالم گسترده شده، تمام شرق و غرب عالم را در بر خواهد گرفت.

وی رشد عقلانی و فکری جامعه در زمان حکومت بقیةالله‌(عج) را از دیگر ویژگی‌های آن دوران عنوان کرد و گفت: در زمان حکومت امام زمان‌(عج)، بشر به چنان سطح فکری و رشد عقلی والایی می‌رسد که ذاتاً پایبند به اخلاق دینی و الهی باشد؛ در آن سطح دانش الهی عمومیت پیدا کرده، همه احکام و ارزش‌ها گسترش پیدا می‌کند.

سخنران نشست مسئله اقتصاد و ارتقاء وصف‌ناپذیر نظام زندگی مردم و برآورده شدن همه احتیاجات و نیاز‌ها را از دیگر ویِژگی‌های بارز حکومت مهدوی توصیف کرد و افزود: بر اساس روایات اسلامی، امام زمان‌(عج) از سوی خداوند متعال نصرت داده شده، با امداد‌های غیبی الهی حکومت ایشان تأیید می‌شود؛ زمین مطیع فرمان او و همه گنج‌ها و معدن‌های زمین ظاهر و آشکار خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی با بیان این‌که علاوه بر ابعاد شخصی و خصوصیات ظاهری حضرت، باید به مقام امامت بقیه الله الاعظم‌(عج) معرفت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: شناخت نسبت به مقام و منزلت امامی که واسطه فیض است و اینکه ما در محضر امام‌(ع) هستیم و ایشان شاهد بر اعمال و رفتار ما است و کارنامه ما به ایشان عرضه می‌شود، امر بسیار مهمی است.

انتهای پیام
captcha