جوانان آماده‌ رسیدن به آرمان‌های شهدا هستند
کد خبر: 4006113
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱

جوانان آماده‌ رسیدن به آرمان‌های شهدا هستند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: ورزشکاران و جوانان کشورمان ثابت کردند که همواه در راه رسیدن به اهداف نظام و آرمان‌های شهدا و هدف نهایی انقلاب یعنی آمادگی برای ظهور، آماده هستند که این روحیه‌ شجاعت و جوانمردی مایه‌ سربلندی کشور است.

جوانان آماده‌ رسیدن به آرمان‌های شهدا هستند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سردار اصغر عباسقلی‌زاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، امروز، 26 مهرماه، در مراسم گرامیداشت ۲۵۷ شهید ورزشکار آذربایجان‌شرقی گفت: ورزشکاران و جوانان کشورمان ثابت کردند که همواه در راه رسیدن به اهداف نظام و آرمان‌های شهدا و هدف نهایی انقلاب یعنی آمادگی برای ظهور، آماده هستند که این روحیه‌ شجاعت و جوانمردی مایه‌ سربلندی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه همه‌ ما باید قدردان شهدا باشیم، اظهار کرد: شهدا مایه‌ افتخار، عزت، سربلندی، امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور و آبروی مسلمانان هستند. شهدا مانند مولای متقیان علی(ع) از همه چیز خود گذشتند و تمامی ورزشکاران نیز جوانمردی، شجاعت و دلاوری را از امام علی(ع) آموخته اند.

عباسقلی‌زاده تصریح کرد: با تمام وجود به شهدایی که با عشق و علاقه به اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برای دفاع از اسلام و مسلمین قیام کرده و شجاعانه وارد صحنه شدند، افتخار می‌کنیم که فتنه‌های اوایل انقلاب را خنثی کرده و شجاعتشان در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را نیز نشان دادند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی یادآور شد: جنگ تحمیلی صحنه‌ حمله‌ استکبار شرق و غرب به یک کشور تازه انقلاب کرده بود اما جوانان تربیت شده توسط مردان و زنان بزرگ این سرزمین با الگو گرفتن از امام علی(ع) و امام حسین(ع) در مقابل دشمن ایستادند و برای کشور و مسلمین افتخار و عزت آفریدند.

وی با اشاره به حضور رزمندگان ورزشکار در دوران دفاع مقدس، اظهارکرد: اکثر رزمندگان دفاع مقدس یا خودشان ورزشکار بودند و یا از روحیه‌ ورزشکاری برخوردار بودند و همواره قبل از عملیات‌ها آمادگی روحی و جسمی خود را حفظ می‌کردند.

عباسقلی‌زاده گفت: نوجوان ۱۳ سال تا پیرمرد ۹۰ سال که در جبهه‌ها حاضر بودند، در حداقل زمان ممکن آمادگی جسمی لازم را کسب می‌کردند که برگرفته از روحیه‌ شجاعت و شهادت‌طلبی بود و در زمان کنونی نیز شهدای مدافع حرم همین روحیه را داشتند و هرکدام با داشتن تخصص در رشته‌های مختلف ورزشی خود را برای دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آماده کرده بودند و نشان دادند در راه حفظ اسلام ذره ای کوتاه نمی‌آیند.

انتهای پیام
captcha