امضای تفاهم‌نامه میان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی و مرکز علمی کاربردی خانه کارگر
کد خبر: 4006568
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷

امضای تفاهم‌نامه میان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی و مرکز علمی کاربردی خانه کارگر

طی جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی و رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر تبریز، تفاهم‌نامه همکاری در ابعاد فرهنگی، آموزشی امضا و مبادله شد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی و مرکز علمی کاربردی خانه کارگربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، طی جلسه‌ای با حضور جعفر محسنی رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی و مسلم اورنگی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر تبریز، یک تفاهمنامه همکاری در ابعاد فرهنگی، آموزشی امروز، 28 مهرماه امضا و مبادله شد.

جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در این مراسم با اشاره به خدمات و دوره‌های آموزشی ارائه شده در جهاددانشگاهی استان بیان کرد: آمادگی کامل برای ارائه دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی کوتاه مدت برای جامعه هدف خانه کارگر را داریم و دوره‌های آموزشی برگزار شده نیز از سطح کیفی مناسبی برخوردار است.

وی با اشاره به امکان استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی برای رفع نیازهای ضروری جامعه در حوزه‌های مختلف، گفت: تلاش برای رفع نیازهای جامعه در ابعاد مختلف از برنامه‌های اولویت دار جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی است.

محسنی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در ابعاد آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و نیاز دانشگاه جامع علمی کاربردی خانه کارگر برای استفاده از این پتانسیل‌ها، تفاهمنامه‌ای بین دو دستگاه تدوین و امضا و مبادله شده است.

مسلم اورنگی، رئیس مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز نیز در این مراسم بهره‌گیری از نیروهای جوان، متعهد، متخصص و انقلابی را رمز موفقیت جهاددانشگاهی بیان کرد و گفت: نهاد انقلابی جهاددانشگاهی مانند دریایی است که ارتباط دانشگاه با صنعت را افزایش می‌دهد.

وی افزود: مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر نیز متصل به خانه کارگر استان است و بنابه تجربیاتی که سالیان سال در امور مختلف داشتم، می‌توان گفت که هنوز به طور مناسب نتوانستیم در بحث ارتباط دانشگاه با صنعت وارد شویم.

اورنگی، با بیان اینکه در منطقه هر قدر آموزش‌های تخصصی ارائه شود مورد استقبال قررار خواهد گرفت، گفت: با امضای این تفاهم نامه زمینه برگزاری دروه های آموزشی تخصصی و اشتغال زا فراهم می‌شود.

احد حاجی بلند، معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: تبریز از یک جنبه، شهر کارگری و صنعتی است و افراد بسیاری از این مسیر کسب درآمد می‌کنند، اما آن طور که به نظر می‌رسد، در حوزه آموزش و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به خوبی بهره‌مند نشده‌ایم لذا قول می‌دهیم تا با همکاری و اطلاع‌رسانی دقیق و با استفاده از ظرفیت‌های خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در مباحثی چون مناظرات دانشجویی، بحث‌های گردشگری و ایده‌های جدید کمک کنیم.

اکبر اسمعیلی، معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در پایان این جلسه بیان کرد: برای گسترش همکاری‌های مشترک بین این دو سازمان، فرآیند شروع کار و دوره‌ها آغاز شده است. برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت عمومی و تخصصی را برنامه‌ریزی کردیم تا افراد با شرکت در دوره‌های تخصصی و کسب مهارت لازم، بتوانند از شغل مناسبی بهره‌مند شوند؛ دوره‌های عمومی نیز نیاز هر جامعه‌ای است و هر فرد به آموزش آنها نیاز دارد.

انتهای پیام
captcha