افزایش پرداخت زکات نشانه تدین مردم است
کد خبر: 4007210
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸

افزایش پرداخت زکات نشانه تدین مردم است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر ضرورت پرداخت زکات در جامعه اسلامی، گفت: افزایش پرداخت زکات، نشانه تدین و اعتقادات راسخ مردم این استان به موازین شرعی است.

افزایش پرداخت زکات نشانه تدین مردم استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روز جمعه، سی‌ام مهرماه، در نشست شورای زکات آذربایجان‌شرقی با قدردانی از نهادهای متولی و مرتبط با امر زکات، گفت: افزایش بیش از 100 درصدی پرداخت زکات در سال جاری در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال بیانگر تدین و آگاهی مردم است.

وی پرداخت زکات را باعث تزکیه نفس و موجب ارتقا درجات معنوی انسان‌ها دانست و اظهار کرد: در سبک زندگی اسلامی برخی فرایض ناظر بین خدا و انسان است و در این بین زکات یکی از ارکان فروع دین و پرداخت آن، خدمت به خلق و رمز پیوند انسان با خداوند است.

آل‌هاشم، نماز و زکات را نشان دهنده پیوند انسان با خداوند و خلق الله خواند و ادامه داد: در قرآن کریم نیز زکات همراه با نماز مطرح می‌شود و شرط قبولی فریضه نماز، پرداخت زکات واجب توسط مؤمنان تعریف شده است که نکته بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

امام جمعه تبریز، با بیان اینکه هیچ یک از فرایض واجب دین مقدس اسلام به اندازه زکات همراه با اقامه نماز مورد تأکید قرار نگرفته است، یادآور شد: در قرآن کریم 27 مرتبه زکات همراه با اقامه نماز ذکر شده است.

وی با تأکید بر اینکه نمازگزاران واقعی از اموال خود به نیازمندان احسان و انفاق می‌کنند، ادامه داد: در سبک زندگی اسلامی رفتار مسلمانان باید بیانگر یکپارچگی امت واحده باشد و در کنار اقامه نماز برای خداوند، زکات نیز برای نیازمندان و بندگان الهی در نظر گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی توجه به پرداخت زکات مستحبی و مال التجاره را مورد اشاره قرار داد و گفت: رسانه‌های گروهی با توجه به نقش روشنگری و آگاه سازی خود، برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام
captcha