بی‌توجهی مسئولان به استقبال بانوان از امور قرآنی
کد خبر: 4007995
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
سمیه حاجعلی بیان کرد:

بی‌توجهی مسئولان به استقبال بانوان از امور قرآنی

سمیه حاجعلی مدیر دارالقرآن امام علی(ع) گفت: متأسفانه در مراکز قرآنی که مسئولیت فعالیت‌های قرآنی در کشور را عهده‌دار هستند، توجه قابل قبولی به فعالیت‌های قرآنی بانوان نمی‌شود.

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی، موجب گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه شده است. بر همین اساس دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی خصوصاً نهادهای انقلابی متولی توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور شدند. دولت‌ها نیز هر کدام به سهم خود تلاش کرده‌اند تا نقشی در این زمینه داشته باشند که متأسفانه علیرغم انتظارات این نقش تاکنون به درستی ایفا نشده است. در دولت جدید و در حالی که معاونت قرآن و عترت چشم به راه حکم انتصاب متولی تازه و جدید خود مانده؛ جامعه قرآنی به بیان برخی کاستی‌های موجود در عرصه امور دینی و قرآنی پرداخته است.

در همین راستا سمیه حاجعلی مدیر دارالقرآن امام علی (ع) و حافظ کل قرآن و داور بین‌المللی گفت: در جامعه‌ای که بانوانش یک فرهنگ غنی اسلامی قرآنی برخوردار باشند قطعاً می‌توانند کل فضای جامعه را تحت تأثیر قرار دهند چرا که به هر حال آنها نسل آینده‌ی کشور را تربیت می‌کنند و به همین دلیل می‌توانیم به ضرورت توجه فعالیت‌های قانونی بانوان پی ببریم.

وی ادامه داد: متأسفانه در مراکز قرآنی که مسئولیت فعالیت‌های قرآنی در کشور را عهده‌دار هستند، توجه قابل قبولی به فعالیت‌های قرآنی بانوان نمی‌شود و اگر هم بودجه‌ای دریافت می‌کنند بیشتر این هزینه‌ها صرف فعالیت‌های قرآنی برای آقایان می‌شود.

مدیر دارالقرآن امام علی (ع) با ذکر نمونه‌هایی، اظهار داشت: به عنوان مثال هزینه‌هایی که صرف برگزاری محافل قرآنی ویژه آقایان می‌شود یا اگر بخواهند زمینه‌ی آموزش‌های تخصصی را ایجاد کنند برای آقایان این فضا بیشتر فراهم می‌شود در حالی که استقبال بانوان از فعالیت‌های قرآنی رو به افزایش است.

وی گفت: در حوزه‌های مدیریتی یا در شوراهایی که تشکیل می‌شود، بعضاً حتی یک خانم هم در این شوراهای تخصصی عضو نیست.

این بانوی قرآنی با اشاره به برنامه‌هایی که می‌تواند صورت گیرد، ادامه داد: اگر قرار است که در دولت تازه نفس و جدید اتفاقی رخ دهد، باید در حوزه‌ی فعالیت‌های قرآنی بانوان به صورت مستقل اهمیت و توجهی ویژه لحاظ شود. اگر امکانی فراهم شود تا در حوزه ریاست جمهوری، مرکزی مستقل برای فعالیت‌های قرآنی علی‌الخصوص بانوان تعریف شده می‌توان به فعالیت‌های بیشتر و تخصصی‌تر عرصه قرآنی امیدوار شد.

انتهای پیام
captcha