اهداف گام دوم انقلاب با مشارکت نسل جوان محقق می‌شود
کد خبر: 4008013
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷
استاندار آذربایجان شرقی:

اهداف گام دوم انقلاب با مشارکت نسل جوان محقق می‌شود

استاندار آذربایجان شرقی استفاده از ظرفیت جوانان را یکی از بخش‌های اصلی و مهم بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد و گفت: تحقق اهداف این بیانیه راهبردی، تنها از نسل جوان قابل انتظار است؛ چراکه جوانان به معنای واقعی پیشران جامعه هستند.

تحقق اهداف گام دوم انقلاب، تنها از نسل جوان قابل انتظار استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی، شامگاه، سوم آبان‌ماه، در دیدار با جمعی از جوانان فعال در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: امام راحل با تمام وجود رابطه جوانان با حاکمیت را تحقق بخشید و در دوران دفاع مقدس، روحیه و توان جوانان انقلابی به نحو شایسته بروز و ظهور یافت.

وی با اشاره به اینکه امروز درگیر یک جنگ شناختی هستیم که هدف آن ازخودبیگانگی نسل جوان است، افزود: برای مقابله با این تهدید، باید جوانان ما احساس کنند که در صحنه‌های مورد نیاز از مشارکت آنان استفاده می‌شود و اگر این امر تحقق یابد مشکلات به حداقل می‌رسد.

خرم، با بیان اینکه غفلت از مبانی انقلاب، خلأ برنامه‌های توسعه است، افزود: باید اقدامات راهبردی مطابق با مبانی انقلاب برای توسعه استان آماده کنیم که این مهم جز با استفاده از ظرفیت جوانان میسر نیست.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به توصیه جدی رئیس جمهور برای توجه به جوانان، گفت: نگاه تخصص‌محور و فرهیختگی نسل جوان همان چیزی است که امروز به آن نیاز داریم و بر این اساس، حضور جوانان مطالبه‌گر در عرصه‌های مختلف استان را به طور جدی دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: جوانان متخصص، متعهد و صاحب‌نظر در حوزه‌های مختلف باید بر روند تصمیم‌گیری در جلسات کاری استان نظارت داشته باشند و خروجی و دستاورد این جلسات را پیگیری کنند.

خرم، با بیان اینکه به تمام تخصص‌ها اعتقاد دارم، افزود: تلاش می‌کنم تا این اعتقاد در میدان عمل بروز یابد و همگام با تغییرات مدیریتی، تغییر و تحول در نگاه به مسائل استان نیز با استفاده از ظرفیت جوانان اتفاق بیفتد.

استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به برخی از مشکلات و موانع توسعه استان نظیر پروژه‌های نیمه‌تمام، بروکراسی اداری، موانع کسب‌وکار و عدم توسعه متوازن، گفت: آماده‌ایم تا اطلاعات بخش‌های مختلف را در اختیار گروه‌های تخصصی قرار دهیم و در یکی دو سال پیش رو، ریل‌گذاری توسعه استان را انجام دهیم.

وی با اشاره به کاهش قابل توجه درآمدهای دولت، بیان کرد: خوشبختانه تبریز و آذربایجان شرقی بخش خصوصی توانمند و فعالی دارد که سرمایه و آمادگی کافی برای مشارکت در روند توسعه استان را دارند.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب نسبت به پیشگامی جوانان تبریز و آذربایجان در گام دوم انقلاب ابراز امیدواری کرده‌اند و اعتقاد داریم که این، نه یک سخن تشریفاتی، بلکه از روی اعتقاد و کاملاً قابل اجراست.

انتهای پیام
captcha