اسماعیلی رئیس شورای هنر شد
کد خبر: 4008303
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹
با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی

اسماعیلی رئیس شورای هنر شد

در اولین جلسه شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت سیزدهم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اکثریت آراء به عنوان ریاست شورای هنر انتخاب شد.

به گزارش ایکنا در اولین جلسه شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت سیزدهم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه سعید رضا عاملی ضمن پیشنهاد اسماعیلی برای ریاست شورای هنر گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اصلی حوزه فرهنگ و هنر است. باید گفت در دوره‌ای رئیس فرهنگستان هنر، ریاست شورای هنر را به خاطر جایگاه فرهنگستان بر عهده داشت و در دوره‌ای دیگر هم ریاست شورای هنر بر عهده رئیس صداوسیما بوده است. جناب آقای دکتر اسماعیلی هم از اساتید دانشگاه تهران هستند و هم شخصیت حقوقی و هم شخصیت حقیقی ایشان برای این مسئولت مهم تناسب دارد و حتماً شاهد موفقیت بزرگی توسط ایشان و اعضا محترم خواهیم بود. 

وی در خصوص انتخاب دبیر شورای هنر گفت: دبیر شورای هنر باید بتواند با هم‌پوشانی مناسب با ریاست شورای هنر کار کند. بنابراین اگر رئیس شورای هنر محدود به انتخاب دبیر از میان اعضا شود، جای بحث است لذا دبیر باید به پیشنهاد رئیس و تصویب اعضای شورای هنر و با حکم دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب شود که این مهم نیازمند اصلاح آئین‌نامه شورای هنر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از اعتماد اعضای محترم شورای هنر در انتصاب به ریاست این شورا گفت: ان‌شاءالله بتوانیم وظایفی را که در شورای هنر بر عهده داریم، پیش ببریم. بارها عرض کردم شورای هنر و شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند و ما مرکزیت و قرارگاه بودن شورای عالی انقلاب فرهنگی را با تمام وجود قبول داریم. سعی داریم در پیشبرد حوزه فرهنگی و هنری از ظرفیت شورای هنر به نحو احسن بهره ببریم.

محمد‌مهدی اسماعیلی درباره انتخاب دبیر شورای هنر گفت: طبق آیین‌نامه دبیر باید از میان اعضای شورا انتخاب شود. به نظرم اول به اصلاح آیین‌نامه شورای هنر بپردازیم و بعد از پذیرش اصلاحیه‌ها در شورای عالی، دبیر شورای هنر را انتخاب کنیم. بنابراین انتخاب دبیر را به جلسه آتی بعد از تصویب اصلاحیه موکول کنیم. در تبصره یک ماده دوم عنوان شده رئیس و دبیر و منشی از میان هفت نفر عضو شورای هنر انتخاب شوند. طبیعتاً کار دبیرخانه مستقل است، بنابراین اصلاحات آیین‌نامه شورای هنر باید به صحن شورای عالی برود بعدازاینکه ابلاغ شد، دبیر را انتخاب کنیم.

انتهای پیام
captcha