۵۷ درصد جمعیت اهر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند
کد خبر: 4010212
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰

۵۷ درصد جمعیت اهر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر گفت: تعداد افرادی که دو دُز واکسن کرونا را در اهر دریافت کرده‌اند به 78 هزار و 787 نفر رسیده که 57 درصد جمعیت شهرستان را شامل می‌شوند.

محمدمیرزاپور، مدیر شبکه بهداشت اهرمحمدمیزاپور، مدیر شبکه بهداشت شهرستان اهر در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: تعداد افرادی که دُز اول واکسن خود را در این شهرستان دریافت کرده‌اند، تاکنون به 103 هزار و 729 نفر رسیده است که ۷۵ درصد جمعیت شهرستان را شامل می‌شوند.

وی گفت: تعداد افرادی که دو دُز واکسن کرونا را در اهر دریافت کرده‌اند به 78 هزار و 787 نفر رسید که 57 درصد جمعیت شهرستان را شامل می‌شوند.

میرزاپور ادامه داد: تا زمانی که حداقل ۸۰ درصد مردم دو نوبت واکسن دریافت نکرده‌اند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر با بیان اینکه متأسفانه برخی از همشهریان هنوز نسبت به تزریق واکسن خود اقدام نکرده‌اند، گفت: برخی از افراد هم به‌ دلایل متعدد در موعد مقرر جهت تزریق واکسن نوبت دوم مراجعه نکرده‌اند که لازم است در اسرع وقت به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تمام مراکز واکسیناسیون شهرستان از ساعت ۸ تا ۱۹ آماده تزریق واکسن به همشهریان هستند، اضافه کرد: از کلیه افراد مبتلا به فشارخون بالا، دیابت و بیماران قلبی ـ عروقی درخواست می‌شود حداقل هر سه ماه یک بار جهت کنترل فشار و قند خون و مراقبت توسط پزشک به مراکز سلامت مراجعه کنند.

میرزاپور تأکید کرد: تغذیه مناسب، مصرف میوه و سبزی، خواب کافی، پرهیز از مصرف غذاهای آماده و کنسرو شده و نوشابه و... نیم ساعت پیاده‌روی روزانه، کنترل منظم فشارخون و قند خون نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلای به بیماری دارد.

انتهای پیام
captcha