احیا غذا‌های بومی؛ هدف برپایی جشنواره غذا‌های سنتی در اهر
کد خبر: 4011879
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
مدیر کل میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی بیان کرد:

احیا غذا‌های بومی؛ هدف برپایی جشنواره غذا‌های سنتی در اهر

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: جشنواره غذا‌های سنتی اهر با هدف احیا و حفظ غذا‌های سنتی و بومی منطقه از ۱۸ تا ۲۰ آبان ماه در خانه تاریخی قاسم خان اهری برگزار می‌شود.

احمد حمزه زاده، مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، احمد حمزه‌زاده، مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، امروز 18 آبان‌ماه در مراسم افتتاح جشنواره غذاهای سنتی در اهر، گفت: جشنواره غذا‌های سنتی اهر با هدف احیا و حفظ غذا‌های سنتی و بومی منطقه از ۱۸ تا ۲۰ آبان در خانه تاریخی قاسم خان اهری برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در این سه روز به‌صورت اختصاصی به ترتیب به ارائه غذا‌های اهر پیتی سی، دیزبین اریشته سی و نان یئتدی قات و شیرینی اهری خواهد پرداخت.

حمزه‌زاده افزود: همچنین همزمان با برگزاری این جشنواره‌ها، مسابقه آشپزی غذا‌های سنتی اهر با مشارکت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان که شامل غذا‌های نظیر خشیل، قویماخ، اوماج حلواسی، اوماج آشی، دویمانج و شوربا است برگزار می‌شود و پس از داوری در انتهای جشنواره به نفرات برتر با اهدا جوایز تقدیر خواهد شد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی اظهار کرد: جشنواره‌های مذکور با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر اهر برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در روز‌های ذکرشده با حضور در خانه تاریخی قاسم خان اهری از غذا‌های پخت شده و برنامه‌های فرهنگی پیرامون این جشنواره بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha