تعالی جامعه در گرو کتاب و کتابخوانی است
کد خبر: 4014831
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

تعالی جامعه در گرو کتاب و کتابخوانی است

استاندار آذربایجان‌شرقی، تعالی جامعه را در گرو کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: کتابخانه‌ها باید پاتوق انسان‌هایی باشد که بتوانند مرجعیت فرهنگی جامعه را در دست بگیرند.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی، شامگاه 29 آبان‌ماه، در آیین اهدای جایزه کتاب سال تبریز، تعالی جامعه را در گرو کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: کتابخانه‌ها باید پاتوق انسان‌هایی باشد که بتوانند مرجعیت فرهنگی جامعه را در دست بگیرند.

وی افزود: زندگی مطلوب و تعالی اجتماعی بدون مطالعه محقق نمی‌شود، چراکه کتاب غذای روح آدمی است. کتمان‌ناپذیر است که ابزارهای نوین ارتباطی از جمله فضای مجازی، جای کتاب را در سبد مصرفی شهروندان گرفته است، ولی هیچ چیز جای محتوای عمیق کتاب‌ها را نخواهد گرفت و شبی که بدون کتاب و بدون مطالعه سر کنیم، شب خسران است. امروزه تلفن‌های همراه مجالی برای کتاب به مردم نمی‌دهند.

خرم، اظهار امیدواری کرد که با نقش‌آفرینی مؤثر دستگاه‌های مسئول به‌ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت لازم از نویسندگان، ناشران، عرضه کنندگان و علاقه‌مندان به کتاب انجام گیرد تا چرخه تألیف، انتشار و مطالعه کتاب در استان تقویت شود.

استاندار آذربایجان شرقی، بیان کرد: در اوایل انقلاب وقتی می‌خواستیم با کتاب ارتباط پیدا کنیم، به سراغ کتاب‌های شهید مطهری و شریعتی و سپس کتاب‌های نادر ابراهیمی می‌رفتیم که واقعا اگر آنها را نخوانیم آن عشق و علاقه ارادت را نمی‌توانیم پیدا کنیم و اگر خواندیم دیگر نمی‌توانیم از آن دست بکشیم.

خرم ادامه داد: من ۱۰ شب در خدمت مرحوم آیت الله حائری شیرازی بودم، ایشان شب‌ها کتاب را می‌گذاشت روی سینه و نیم ساعت می‌خوابید، بعد بلند می‌شد ادامه کتاب را می‌خواند و سپس دوباره کمی می‌خوابید و این روند تا نماز صبح ادامه پیدا می‌کرد که بنده به ایشان گفتم شما از این خواب چه لذتی می‌برید؟ گفت: خواب دو لذت دارد یکی آن لحظه‌ای است که می‌خوابی و یکی آن لحظه‌ای است که بیدار می‌شوی، بقیه خواب هدر می‌رود.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: آیت‌الله شیرازی گفت که من در همین مدت کمی که می‌خوابم و بیدار می‌شوم آن انرژی را پیدا می‌کنم و نهایتاً سعی می‌کنم به اتلاف خواب چندان توجه نکنم و این خواب باعث می‌شود ذهنم برای مطلبی که می‌خواهم از این کتاب یاد بگیرم یک بازیابی بکند و توصیه می‌کرد، اگر می‌خواهید چیزی را به ذهنتان بسپارید این یکی از روش‌های خوب برای درک مطلب است.

انتهای پیام
captcha