همایش «رسانه مطالبه‌گر» در بوشهر برگزار شد + عکس
کد خبر: 4015744
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳

همایش «رسانه مطالبه‌گر» در بوشهر برگزار شد + عکس

نخستین همایش «رسانه مطالبه‌گر» با سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر، روز گذشته، دوم آذرماه در حسینیه امام خامنه‌ای بندر بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله صفایی بوشهری امام‌جمعه بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر در بخش نخست این همایش که از سوی سازمان بسیج رسانه برگزار شد، اظهار کرد: انسان در تحلیل روانشناختی و جامعه‌شناسی یک موجود رسانه‌ای است و خداوند تبارک و تعالی انسان را در ابعاد گوناگون با تمام ابزار رسانه آفریده که دارای همه‌گیری فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه حوزه رسانه در جامعه بسیار مهم و تأثیرگذار است، افزود: رسانه مهمترین عامل مهندسی و مدیریت ذهن و فکر انسان است و تمام اهداف جهان استکبار در این عرصه مدیریت ادراکی است که با مهندسی افکار، اهداف و توطئه‌های خود را محقق کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به ایجاد جنگ رسانه‌ای بسیار قوی در جهان، بیان کرد: در طول حیات بشری این چنین شرایط جنگی در عرصه رسانه در جهان وجود نداشته و اکنون جنگ بی‌نظیر جهانی در عرصه رسانه تجربه می‌کنیم.

تشکیل جبهه مقاومت رسانه‌ای

آیت‌الله صفایی بوشهری بر تشکیل جبهه مقاومت رسانه‌ای برای خنثی شدن اهداف دشمنان تأکید کرد و گفت: جبهه مقاومت رسانه‌ای الزامات و مختصات ویژه‌ای دارد و در همه رسانه‌ها در فضاهای مختلف حقیقی، مجازی در عرصه ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی باید جبهه متحد در مقابل تهاجم استکبار رسانه‌ای تشکیل دهند.

امام‌جمعه بوشهر با اشاره به شکست مفتضحانه استکبار جهانی و فروپاشی سیاست‌های آمریکا در جهان و منطقه، تصریح کرد: انقلاب جهانی در حال شکل‌گیری است و این امید می‌رود اوج حرکت انقلابی رسانه‌ای با ظهور امام زمان(عج) محقق شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر از دیرباز در حوزه رسانه نقش‌آفرینی داشته است، افزود: استان بوشهر در ادوار مختلف تاریخی به‌عنوان کانون حرکت‌های بین‌المللی مطرح بوده و یکی از مراکز مهم در عرصه رسانه جنوب ایران و منطقه است.

آیت‌الله صفایی بوشهری جایگاه استان بوشهر در ادوار مختلف تاریخی در عرصه رسانه، چاپ، مطبوعات و جراید یکی از نقاط مهم در کشور دانست و بیان کرد: استان بوشهر در عرصه رسانه شخصیت‌های مهم و قوی در ۱۵۰ سال پیش تاکنون تجربه کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر امروز در حوزه رسانه در عرصه دیجیتال، مکتوب، فضاهای مختلف مجازی دارای شخصیت‌های فهمیده، انقلابی، فعال و خوب است، افزود: بوشهر سومین استان جوان و نخستین استان در حوزه رسانه مجازی و اندیشکده‌های بین‌المللی معرفی شده و این در حالی است که مردم این استان علاقه ویژه‌ای به مطالعه دارند.

امام‌جمعه بوشهر با تأکید بر تشکیل جبهه مقاومت رسانه در استان بوشهر، بیان کرد: استان بوشهر با توجه به ظرفیت و قابلیت آن می‌تواند به‌عنوان پایتخت حوزه رسانه مقاومت مورد توجه قرار بگیرد و آمادگی برگزاری هرگونه همایش و سمینار را در این حوزه دارد.

وی توجه به فقه و اخلاق رسانه را مورد تأکید قرار داد و افزود: حوزه رسانه باید در ابعاد گوناگون مورد حمایت قرار بگیرد، چراکه اگر حمایت نشود توان خود را از دست می‌دهد.

آیت‌الله صفایی بوشهری نگاه انقلابی و جهادی برای حل مشکلات رسانه‌ها را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: رسانه می‌تواند مایه اقتدار ملی و بین‌المللی و مایه پیشرفت برای ایران اسلامی باشد که حمایت از اصحاب رسانه امر مهم و ضروری است.

حامد فکوری

انتهای پیام
captcha