وجود تفکر بسیجی مانع تهدید دشمنان می‌شود
کد خبر: 4016193
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

وجود تفکر بسیجی مانع تهدید دشمنان می‌شود

امام جمعه اهر اقتدار، امنیت و پیشرفت جامعه را در سایه حضور بسیج برشمرد و گفت: تا زمانی که بسیج و تفکر بسیجی است، نظام اسلامی و جمهوری اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد و این رکن اساسی در جامعه بوده و باید این رکن را تقویت کنیم.

حجت الاسلام حاجی زاده، امام جمعه اهربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر در ، امروز، چهارم آذرماه، در همایش اقتدار بسیجیان شهرستان اهر، اقتدار، امنیت و پیشرفت جامعه را در سایه حضور بسیج برشمرد و گفت: تا زمانی که بسیج و تفکر بسیجی است، نظام اسلامی و جمهوری اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد و این رکن اساسی در جامعه بوده و باید این رکن را تقویت کنیم.

وی افزود: بسیج شجره طیبه‌ای است که متشکل از تشکل‌ها و نیروهای مختلف مردمی به دور از هر عنوان و سمت فردی که همگان برای رسیدن به آرمان‌های والای شهدا و انقلاب گوش به فرمان ولی امر خود بسیجی وار برای رسیدن به قلل افتخار و پیشرفت تلاش می‌کند.

حاجی‌زاده، بسیجی بودن و داشتن تفکر بسیجی را رمز موفقیت در تمام کارها دانست و افزود: در کنار بسیاری از ابتکارات و خلاقیت‌های امام خمینی(ره) خوشبختانه تشکیل بسیج مستضعفین یک ابتکار مبارک و فرخنده‌ای بود که آثار و ثمرات موفق آن را امروز علاوه بر کشور ایران در تمام نقاط جهان مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه اهر، در ادامه کارنامه بسیج را در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس، دوران سازندگی، دفع توطئه‌های دشمنان، دوران کرونا، در تهیه و توزیع کمک مومنانه، بحث واکسیناسیون، پرورش دانشمندان علمی و هسته‌ای و... بسیار درخشان عنوان کرد.

وی ادامه داد: بسیجیان افرادی هستند که تهدیدات و تحریم‌های دشمنان را به فرصت تبدیل می‌کنند برای مثال دشمنان در دوران هشت سال دفاع مقدس قصد خاموش کردن جمهوری اسلامی را داشتند ولی با حضور بسیج نظام جمهوری اسلامی نه تنها خاموش نشد بلکه برای همیشه در دوران دفاع مقدس بیمه شد و در جریان تحریم‌ها هم دشمنان می‌خواستند با تحریم و ارعاب ایران اسلامی را در تنگنا قرار دهند ولی بسیج با آمدن به صحنه تمام تهدیدها را به فرصت، توسعه و شکوفایی تبدیل کرد.

حاجی‌زاده افزود: در داخل تشکل‌های بسیج پاکترین، فداکارترین و کارآمدترین افراد جمع شده‌اند تا با تلاش و کوشش خود ایران اسلامی را به اوج و قله موفقیت برسانند.

امام جمعه اهر، در ادامه از خصوصیت بسیجی را بصیرت و معرفت شناسی، امام شناسی و دشمن شناسی ذکر کرد و افزود: داشتن چنین خصوصیاتی در بین بسیجیان باعث خواهد شد تا تمام توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان خنثی شود.

وی با گرامیداشت یاد و نام فقیه بزرگوار آیت‌الله مجتهد شبستری گفت: در فتنه ۸۸ نقش ایشان در ایجاد حماسه هشت دی تبریز و ادامه آن حماسه بزرگ مردم ایران در ۹ دی بسیار مهم و اساسی بود و ایشان به عنوان یک روحانی آگاه با حرکت انقلابی، بصیرتی و امام شناسی خود توانست کشور را یکصدا در مقابل توطئه و فتنه دشمنان به پا دارد.

امام جمعه اهر همچنین از جمله شاخص های مهم بسیجی را دشمن شناسی و عمل به هنگام و به دور از افراط و تفریط برشمرد و افزود: بسیج تنها تا آن روز پیروز است که در یک دست قرآن و در دست دیگرش سلاح داشته باشد چرا که دشمن از این موضوع در هراس است

سرهنگ پاسدار حسن سیفی، فرمانده سپاه اهر نیز در این همایش شعار امسال بسیج را «بسیج پاره تن مردم» ذکر کرد و گفت: هفته بسیج یادآور پیام تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر تشکیل ارتش ۲٠ میلیونی و یادآور از خود گذشتگی، ایثار و فعالیت‌های مخلصانه بسیجیان در دوران انقلاب و ادامه آن در زمان کنونی است.

وی حضور پرشور مسئولان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اقشارمختلف مردم در همایش اقتدار بسیجیان شهرستان اهر تقدیر و قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha