بدون توجه به فرهنگ هیچ آسیبی در جامعه قابل اصلاح نیست
کد خبر: 4018012
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵

بدون توجه به فرهنگ هیچ آسیبی در جامعه قابل اصلاح نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت اصلاح ساختار فرهنگی کشور گفت: بدون توجه عمیق به فرهنگ هیچ آسیبی در جامعه قابل اصلاح نیست.

حجت الاسلام شعبانی، مدیرکل تبلیغات آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات استان آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام حسن شعبانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، روز پنجشنبه، 11 آذرماه در همایش اصلاح ساختارهای فرهنگی کشور با اشاره به اهمیت اصلاح ساختار فرهنگی کشور گفت: بدون توجه عمیق به فرهنگ هیچ آسیبی در جامعه قابل اصلاح نیست.

وی افزود: رواج دادن مباحث عمیق علمی در کشورمان زمان بر است و متأسفانه حتی در عرصه فرهنگی مسئولانی که باید تمام تمرکز خود را به مسائل فکری و فرهنگی اختصاص دهند گرفتار جو روز جامعه می‌شوند.

شعبانی با اشاره به اینکه بدون توجه عمیق به فرهنگ هیچ ساحت دیگری در اجتماع قابل اصلاح نیست، ادامه داد: حتی معضلات اقتصادی و اجتماعی و دیگر مشکلات، ریشه فرهنگی دارند.

شعبانی از بی‌توجهی به حوزه‌های فرهنگی در برخی از دوره‌ها انتقاد کرد و افزود: این غصه‌ای است که هر زمانی و هر جایی که خواستند مسئله‌ای را بی‌اهمیت نشان بدهند آن را به موضوع فرهنگ ربط دادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه تشکیل ساختار نظام عمومی کشور با اصلاح زیرساخت‌های فرهنگی امکان پذیر است، افزود: عرصه فرهنگی نیازمند هزینه است اما شرط آن، داشتن برنامه و فکر صحیح است و نباید تنها پول برای بخش فرهنگ اختصاص داده شود.

وی بیان کرد: اگر یک نظام عمومی جامعه را مدنظر قرار دهیم اما فرهنگ را در آن دخیل نکنیم با یک ساختار کاریکاتوری روبرو خواهیم شد که هیچ سنخیتی با هم ندارند.

شعبانی با بیان اینکه همواره باید در ساختار فرهنگی هویت مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: هویت ما با افتخار ایرانی و اسلامی است، جان فرهنگی یک جامعه هویت آن بوده و همه چیز از آن نشأت می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات آذربایجان شرقی با تاکید بر مطالبات رهبر معظم انقلاب گفت: مطالبه رهبری در مرحله اول از نخبگان جامعه است و نخبگان باید برای اصلاح ساختارهای فرهنگی کشور پیشقدم شوند. اگر شناخت و باور هویت یک جامعه به درستی شکل نگیرد، نام فرهنگ و فرهنگ‌نما جای نفس کشیدن را برای فرهنگ اصیل تنگ‌تر خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha