آمریکا؛ مخالف اسلام اصیل و ارزش‌های الهی
کد خبر: 4026942
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶

آمریکا؛ مخالف اسلام اصیل و ارزش‌های الهی

امام جمعه موقت تبریز، با بیان اینکه آمریکا مخالف اسلام ناب محمدی است و نمی‌خواهد ارزش‌های اسلامی در جامعه رواج داشته باشد، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون مبارزه با استعمار و استکبار ادامه دارد، چون هیچ وقت آمریکا با اسلام ناب محمدی موافق نبوده و مشکل ما با امپریالیسم مشکل ماهیتی است.

حجت الاسلام مطهری، امام جمعه موقت تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل، امام جمعه موقت تبریز، امروز، 17 دیماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان اینکه آمریکا مخالف اسلام ناب محمدی است و نمی‌خواهد ارزش‌های اسلامی در جامعه رواج داشته باشد، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون مبارزه با استعمار و استکبار ادامه دارد، چون هیچ وقت آمریکا با اسلام ناب محمدی موافق نبوده و مشکل ما با امپریالیسم مشکل ماهیتی است.

وی افزود: اگر آمریکا می‌توانست به طور فیزیکی انقلاب اسلامی را از میان بردارد حتماً این کار را کرده بود، اما به علت قدرت جمهوری اسلامی اکنون رو به حربه نفوذ آورده است.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: استکبار می‌خواهد با نفوذ به انقلاب اسلامی ارزش‌های اسلامی را کمرنگ کند یا از بین ببرد به همین علت داعش و سایر گروه‌های ضد اسلامی را با هدف نابودی اسلام به وجود آورده است. آنچه که مسلم است این است که آمریکا با امثال داعش و نفوذ، به فکر از بین بردن راست و چپ و انقلابی و غیر انقلابی در ایران است تا سلطه خود را حاکم کند.

مطهری اصل، افزود: جنایت‌ها و قتل و غارت‌های داعش در عراق و سایر کشور‌ها نمونه بارزی در این خصوص است و کشتار مسلمان و غیر مسلمان و تمام گروه‌های سیاسی برای آن‌ها تفاوتی نداشته است.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز تصریح کرد: آمریکا به علت وجود رهبر و اطاعت پذیری از ولایت تاکنون نتوانسته به انقلاب خدشه‌ای وارد کند و بر این اساس باید همگی حول محور ولایت جمع شویم و فرمانبردار واقعی رهبر معظم انقلاب باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ان شاءالله آینده روشنی برای کشور در پیش داریم و جوانان امروز از جوانان اوایل انقلاب چیزی کم ندارند البته مسئولان نیز باید مشکلات معیشتی مردم را برطرف کنند.

مطهری همچنین با اشاره به نقش زنان در جامعه اسلامی گفت: حجاب و عفاف مانع پیشرفت زنان نیست بلکه عامل پیشرفت آنان است. اسلام و قرآن بهترین مدافع زنان در طول تاریخ بوده است و پیامبر اعظم (ص) و دین مبین اسلام ناجی زنان بود و جلوگیری از زنده به گور کردن دختران به دست مشرکان و ارتقاء جایگاه اجتماعی زنان نمونه‌ای از حمایت اسلام از بانوان است.

امام جمعه موقت تبریز، با اشاره به ارتقای جایگاه زنان در دوران پس از انقلاب اسلامی اظهار کرد: ۵۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه دختران و ۲۱ درصد استادان دانشگاه زنان هستند که پس از انقلاب اسلامی به این تعداد رسیده است.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب ۶ درصد مدیریت در دست زنان بود اکنون ۴۰ درصد مدیریت کشور به دست بانوان انجام می‌شود و ۸۰۰ ناشر خانم در کشور فعالیت می‌کنند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه وقار و جایگاه زن در جامعه با حجاب، متانت و پاکدامنی تقویت می‌شود، یادآوری کرد: در سایه تربیت مناسب زنان، مردان شایسته‌ای برای جامعه تربیت می‌شود، در واقع اساس تربیت در جامعه بانوان است.

وی همچنین با اشاره به حادثه استعماری کشف حجاب در دوره رضاخانی سال ۱۳۱۴ گفت: همواره استعمار و استکبار تلاش کردند تا زنان جامعه اسلامی را دچار انحراف کنند تا بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند اگر همسر و مادری خوب تربیت شده باشد به طور قطع جامعه نیز به سوی سلامت و پیشرفت حرکت خواهد کرد.

مطهری همچنین با گرامی داشت سالگرد ۱۹ دی ۱۳۵۶ قیام خونین مردم قم افزود: خون شهدا موجب پیروزی انقلاب اسلامی با ادامه قیام توسط مردم تبریز در ۲۹ بهمن شد و چهلم‌های شهدا ادامه پیدا کرد.

انتهای پیام
captcha