دشمن با ابزار رسانه در مبارزه علیه نظام اسلامی صف‌آرایی کرده است
کد خبر: 4030460
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور:

دشمن با ابزار رسانه در مبارزه علیه نظام اسلامی صف‌آرایی کرده است

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: امروز جنگ نابرابر رسانه‌ای علیه نظام و آرمان‌های انقلاب اسلامی شکل گرفته و در این جنگ نابرابر، دشمن با ابزار رسانه صف‌آرایی کرده است.

عباس محمدیان، رییس سازمان بسیج رسانه کشور به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، عباس محمدیان، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور، امروز، دوم بهمن‌ماه در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، اظهار کرد: کشور در شرایط جنگ تمام عیار قرار گرفته و دشمن در جنگ نابرابر رسانه‌ای که ابزار آن رسانه است، همه امکاناتش را به‌کار گرفته است.

وی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری لازم و ضروری‌تر می‌دانیم که جبهه رسانه را تشکیل دهیم، لذا سازمان بسیج رسانه به‌عنوان یک سازمان متخصصین، درصدد است بزرگترین جبهه رسانه تراز انقلاب را به کمک فعالان این عرصه شکل دهد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: در این برنامه و افق آنچه می‌تواند جبهه رسانه را حول محورها و باورها و ارزش‌های نظام نگه دارد، منویات رهبر معظم انقلاب است که بارها و بارها به صراحت اشاره کردند در تشکیل جبهه رسانه موفق نبوده‌ایم.

وی ادامه داد: از ضرورت زمان احساس می‌شود که جریان رسانه نیاز به تحول اساسی دارد و اخیرا مقام معظم رهبری در جمع پرستاران مطالبی در خصوص جنگ روایت‌ها بیان فرمودند که که اگر روایت نکنیم دشمن بر شما روایت خواهد کرد.

محمدیان گفت: ابزار و شرایطی را باید فراهم کنیم تا بتوانیم این جبهه رسانه را قدرتمند شکل دهیم و یکی از این ابزارها وجود با برکت نمایندگان ولی فقیه در مراکز استان‌هاست که به‌عنوان علمدار جبهه بصیرت در این شرایط می‌توانند ایفای نقش کنند.

وی افزود: نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های ائمه جمعه کشور است که خداوند را شاکریم این نعمت نصیب مردم استان شده ولی جماعت رسانه در شرایطی که هستیم آرایش خوبی ندارد و باید به ظرفیت بالقوه دیگری تبدیل شویم تا بتوانیم در بازآرایی نقشه رسانه‌ای به کمک ائمه جمعه نقش ایفا کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور اظهار کرد: ابزار مختلفی در این حوزه مشغول ایفای نقش است و ضرورت احساس شد که مباحثی را از شما درخواست کنیم تا در افق برنامه‌هایتان به آن توجه شود.

وی یکی از این برنامه‌ها را اخلاق رسانه‌ای بیان کرد و گفت: در حوزه اخلاق رسانه‌ای کمتر تبیین شده و اهالی رسانه از این اخلاق که برگرفته از اهل بیت، فرهنگ شهدا و یادگاران دفاع مقدس است، فاصله گرفته‌اند. لذا، نیاز است ائمه جمعه در این حوزه کمک کنند و با برگزاری برنامه‌های مختلف، موضوعات گوشزد و تبیین شود.

محمدیان افزود: در بحث فقه رسانه نیز جای کار است زیرا یک رسانه از غرب به ما تحمیل می‌شود در صورتی که کشور، دین و نظام ما دین رسانه‌ای و انقلاب رسانه‌ای بوده و در این حوزه هم برای رفع ضعف باید با برگزاری جلسات، مباحث تبیینی بیان شود.

وی نکته سوم را حمایت از جامعه رسانه برشمرد و گفت: مسئولان، جامعه رسانه را به‌عنوان ابزار سیاسی نگاه می‌کنند در صورتی که از این ظرفیت رسانه‌ای می‌توان در راستای تحول و نقش‌آفرینی جبهه‌های مختلف استفاده کرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه اظهار کرد: این نگاه حمایتی ائمه جمعه اجازه سوء‌استفاده‌ یا تعدی را کمتر خواهد کرد و به انسجام‌بخشی به جریان رسانه‌ای استان و کشور کمک می‌کند.

وی افزود: ما در امیدآفرینی ضعف داریم و نتوانستیم جریان دستاوردهای انقلاب را تبیین و امیدهایی را به نسل آینده تزریق کنیم. لذا، شاهد هستیم که مساجد از نسل جوان خالی و برنامه‌های مذهبی کمرنگ می‌شود در مقابل ظرفیت‌های فرهنگ غربی بر سبک زندگی و خانواده رشد پیدا می‌کند.

محمدیان گفت: اینها نیاز به ابزار و محتوا دارد که آن محتوا را ائمه جمعه با توجه به منویات و معلومات خود می‌توانند در اختیار رسانه قرار دهند، بسیج رسانه نیز به عنوان قشر خدمتگزار می‌تواند با شعار فراجناحی در همگرایی و هم‌افزایی رسانه‌ها نقش ایفا کند و از ظرفیت‌های بالقوه رسانه‌ها برای نظام آورده ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: امروز در جبهه جنگ رسانه‌ای نگران هستیم از اینکه دشمن با ۱۶۰ شبکه رسانه‌ای بر ایران متمرکز شده و ما با رسانه‌های بزرگ و کوچک می‌خواهیم پاسخ دهیم همچنین رسانه‌های محلی می‌توانند کمک‌کننده افق‌ روشن برای ظرفیت‌های نظام باشند.

انتهای پیام
captcha