نظارت‌های بهداشتی در اماکن عمومی تشدید شود
کد خبر: 4032517
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
استاندار آذربایجان‌شرقی:

نظارت‌های بهداشتی در اماکن عمومی تشدید شود

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز موج ششم کرونا و نیز افزایش مراجعات مردم به بازار و مراکز تجاری در روزهای پایانی سال، از دستگاه‌های مسئول خواست تا نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌ها را تشدید کنند.

ظارت‌های بهداشتی در اماکن عمومی تشدید شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 10 بهمن ماه، در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا، با اشاره به آغاز موج ششم کرونا و نیز افزایش مراجعات مردم به بازار و مراکز تجاری در روزهای پایانی سال، از دستگاه‌های مسئول خواست تا نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌ها را تشدید کنند.

وی با بیان اینکه در سه ماه گذشته در سایه تسریع دولت در واکسیناسیون عمومی و همکاری مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، شاهد وضعیت مناسبی در فعالیت‌های اجتماعی و زندگی مردم بودیم، افزود: سویه اُمیکرون که از یک ماه پیش دنیا را تحت تاثیر قرار داده، از یک هفته گذشته نیز موجب آغاز موج ششم در کشور شده است که باید همه بخش‌ها آمادگی مقابله جدی با این وضعیت را داشته باشند.

خرّم تاکید کرد: مجموعه دستگاه‌های مسئول و اعضای ستاد مقابله با کرونا باید با آمادگی مناسب در کنار دانشگاه علوم پزشکی و کادر بهداشت و درمان باشند تا بتوانیم روزها و هفته‌های آینده را مدیریت کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه در تامین واکسن هیچ مشکلی نداریم، گفت: در کنار تشویق مردم برای تزریق واکسن، موضوع رعایت شیوه‌نامه‌ها بویژه فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک باید جدی گرفته شود و افراد و گروه‌های مرجع با هم‌افزایی همدیگر، مردم را به رعایت اصول بهداشتی ترغیب کنند.

وی همچنین نظارت جدی بر رعایت شیوه‌نامه‌ها در مراکز عمومی، مدارس و مراکز آموزشی و ادارات را مورد تاکید قرار داد و گفت: کارمندان ادارات که از تزریق واکسن خودداری کنند، حق حضور در اداره را ندارند و مدیران دستگاه‌ها باید بر این موضوع نظارت کرده و نتیجه را به ستاد مقابله با کرونا گزارش کنند.

خرّم در خصوص فعالیت مراکز آموزشی نیز با بیان اینکه فعلاً تصمیمی برای تعطیلی این مراکز وجود ندارد، افزود: در صورتی که ابتلا به بیماری در یک مرکز یا ناحیه آموزشی بالا باشد با اعلام فرمانداران در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود.

انتهای پیام
captcha