مانع‌تراشی در مسیر تولید و اشتغال خیانت است
کد خبر: 4032532
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
استاندار آذربایجان شرقی:

مانع‌تراشی در مسیر تولید و اشتغال خیانت است

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به مسئولیت‌های خطیر نهاد حراست در سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، گفت: هر عاملی که به نام حراست اما به کام اغراض گروهی، در مسیر تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال مانع ایجاد کند، خیانت است و حراست‌ها باید با شناسایی این عوامل، از سازمان خود یک نگهبان دلسوز برای مردم بسازند.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، 10 بهمن‌ماه، در همایش مدیران و کارکنان حراست‌های استان، با اشاره به مسئولیت‌های خطیر نهاد حراست در سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، گفت: هر عاملی که به نام حراست اما به کام اغراض گروهی، در مسیر تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال مانع ایجاد کند، خیانت است و حراست‌ها باید با شناسایی این عوامل، از سازمان خود یک نگهبان دلسوز برای مردم بسازند.

وی اظهار کرد: حفظ سلامت سازمان‌ها فارغ از دخالت مسائل سیاسی و اغراض گروهی در تصمیم‌گیری‌ها، رفع تعارض منافع و تشویق سازمان‌ها به تصمیماتی که در بلندمدت به نفع مردم باشد، جزو رسالت‌های اصلی نهاد حراست است.

خرم، روزمرگی در انجام وظایف سازمانی حراست را سم مهلکی برای منابع انسانی دانست و گفت: سازمان‌ها به هر مقدار که تخصصی عمل می‌کنند، به همان اندازه تسلط بر گلوگاه‌ها و پیشگیری از امکان وقوع فساد برای آنها اهمیت بیشتری می‌یابد.

وی تأکید کرد: اگر حراست سازمان‌ها دقیق‌تر عمل کند، ورود دستگاه‌های نظارتی به سازمان کاهش می‌یابد و با مجموعه‌های پاک و منزّهی روبه‌رو خواهیم شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر نظارت هوشمند و مستمر حراست‌ها بر عقد و اجرای قراردادهای سازمانی و رصد و پایش دوره‌ای از پروژه‌ها، گفت: نهاد حراست باید با توسل به شیوه‌های منسجم، علمی و انسان‌دوستانه، از کارکنان خود صیانت کند تا منابع انسانی ارزشمند در صورت وقوع خطرها، به تله‌های خطرناک فساد نیفتند.

وی صیانت از منابع انسانی را در گرو شناخت دقیق از وظایف قانونی دانست و گفت: برنامه‌ریزی صحیح، آموزش‌های نوین و کاربردی و کار سیستمی و گروهی منسجم، لازمه توانمندسازی نیروهای حراستی است.

انتهای پیام
captcha