القای امید به معنای غفلت از طرح نگرانی‌ها نیست
کد خبر: 4034427
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

القای امید به معنای غفلت از طرح نگرانی‌ها نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، امیدواری را از شاخصه‌های اصلی رسانه دانست و گفت: القای امید نیاز هر جامعه‌ای است و این به معنی غفلت رسانه‌ها از طرح نگرانی‌های عاقلانه نیست.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، شامگاه گذشته، 17 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان با تأکید بر اینکه رسانه‌ها نباید اجازه دهند که به‌طور کامل سیاسی شوند، اظهار کرد: سیاسی شدن رسانه‌ها موجب می‌شود تا مشکلات و دغدغه‌هایی در این رسانه مطرح شود که مشکل عموم مردم نبوده و نمی‌تواند از مشکلات آنان گره‌گشایی کند.

وی با اشاره به اینکه به منظور اظهارنظر همگان نگاه به فضای رسانه نگاهی باز است، افزود: با توجه به وجدان رسانه‌ای باید مسائل و مطالبی در انعکاس اخبار رعایت شود که این وجدان باید بین رسانه‌های در طراز انقلاب باید بیش از هر رسانه دیگری نمود داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان صداقت را اولین ویژگی یک رسانه دانست و بیان کرد: خبرنگار و رسانه نباید کلمات و حرف‌ها را به گونه‌ای بیان کنند که بار معنایی آن تغییر یابد چراکه صداقت در انعکاس اخبار یک امر جهانی است و مورد پذیرش همگان قرار دارد اما  در حال تبدیل شدن به گوهری نایاب است.

وی با بیان اینکه مبالغه در انعکاس اخبار و مطالب از سوی رسانه‌ها خلاف صداقت است، تأکید کرد: در کنار رعایت صداقت در انعکاس اخبار، باید از هرگونه پنهان‌کاری نیز دوری شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی امیدواری را از شاخصه‌های اصلی رسانه دانست و افزود: القای امید نیاز هر جامعه‌ای است و این به معنی غفلت رسانه‌ها از طرح نگرانی‌های عاقلانه نیست.

وی حق‌جویی و حق‌طلبی را از دیگر شاخصه‌های رسانه‌ها دانست و اظهار کرد: رسانه باید دنبال حق و حقیقت باشد و واقعیات را به مردم القا کند و اگر یک رسانه ارزشی، حرف نادرستی بزند تأثیر منفی آن چند برابر بیشتر از سایر رسانه‌ها خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه ورود به عرصه انتقاد دلسوزانه از رسالت‌های رسانه است، یادآور شد: باید مطالبی بیان شود که به درد جامعه بخورد و گرهی از مشکلات مردم وا کند.

انتهای پیام
captcha