مبانی دفاع مقدس برای نسل جوان بازگو شود
کد خبر: 4036169
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
در قالب جهاد تبیین؛

مبانی دفاع مقدس برای نسل جوان بازگو شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به نقش برجسته راویان دفاع مقدس در جهاد تبیین، گفت: در جهاد تبیین باید مبانی دفاع مقدس برای نسل جوان بازگو شود.

محمود زربن‌جویی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان به گزارش ایکنا از لرستان، محمود زرین‌جویی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، امروز، ۲۴ بهمن در آیین رونمایی از کتاب و فیلم مستند «بی‌نشان» که در حوزه هنری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: این اثر به زندگی آزاده سرافراز امامعلی کونانی از دیار طرحان کوهدشت می‌پردازد.

وی با بیان اینکه روز پدر در حقیقت روز پدران آسمانی است، افزود: هیچ هنری بالاتر از شهادت نیست و شهدا به‌عنوان هنرمندان واقعی، کسانی را می‌خواهند تا مسیری که آنان طی کردند را به تصویر بکشند، بنویسند و به نسل آینده منتقل کنند.

زرین‌جویی با اشاره به اینکه زبان هنر ماندگارترین و اثرگدارترین زبانی است که می‌تواند هنرمندی شهدای ما را به نمایش بگذارد و آن را در دل جای دهد، اضافه کرد: کار برای شهدا باید قلبی و دلی باشد و در مسیر خدمت فرهنگ ایثار و شهادت باید به شکل جهادی عمل کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با تأکید بر اینکه باید سراغ آزادگان رفت و واقعیت‌های جنگ را از زبان آنان شنید، افزود: مردم به‌ویژه نسل جوانی که جنگ را ندیده‌اند باید حقایق، معجزات و سختی‌های دوران دفاع مقدس را بدانند، ببینند و لمس کنند.

وی به نقش برجسته راویان دفاع مقدس در جهاد تبیین اشاره کرد و با بیان اینکه در جهاد تبیین باید مبانی دفاع مقدس برای نسل جوان بازگو شود، اظهار کرد: بخش مهمی از جهاد تبیین به بررسی دفاع مقدس اختصاص دارد و در این راستا بحث هنر و رسانه مهم است.

زرین‌جویی با اشاره به اینکه رسانه‌ها و هنرمندان با تبیین دفاع مقدس نگذارند ضدارزش‌ها ارزش شود، ادامه داد: در آستانه کنگره ۶۵۴۴ شهید لرستان هستیم که ۲۲ کمیته ذیل آن فعال است و این کنگره یک انقلاب در حوزه پاسداشت مقام شهداست.

انتهای پیام
captcha