ناتو صلح منطقه را تهدید می‌کند
کد خبر: 4038726
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴

ناتو صلح منطقه را تهدید می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی ناتو را تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت کشورهای مستقل منطقه اعلام کرد و گفت: روسیه می‌خواهد تا اوکراین بیش از اینکه مرکز جاسوسی و نظامی علیه مسکو شود، کنترل شود و این کار منجر به درگیری شد، ولی آنچه در این رابطه منطقه را تهدید می‌کند ناتو است.

ناتو صلح منطقه را تهدید می‌کندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه تبریز، امروز، ششم اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، ناتو را تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت کشورهای مستقل منطقه اعلام کرد و گفت: روسیه می‌خواهد تا اوکراین بیش از اینکه مرکز جاسوسی و نظامی علیه مسکو شود، کنترل شود و این کار منجر به درگیری شد، ولی آنچه در این رابطه منطقه را تهدید می‌کند ناتو است.

وی افزود: احکام جنگی توسط پوتین در وبسایت مخصوصی منتشر شده است و پوتین نیز برای برقراری صلح در مناطقی به وزارت خارجه خود دستور داده است تا مذاکرات این دو منطقه ایجاد شود، ولی گویا رئیس‌جمهور روسیه راه سوم یعنی به رسمیت شناختن دو جمهوری را انتخاب کرده است.

آل‌هاشم در ادامه خطبه‌ها با اشاره به سفر رئیس‌جمهور کشورمان به قطر اظهار کرد: بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قطر را کشور راهبردی در خارج از ناتو نامیده است از این‌رو امیر قطر در نظر دارد تا علاوه بر حفظ اتحاد استراتژیک با آمریکا، روابط خود را با بازیگران بزرگ منطقه ارتقا ببخشد و در برابر رقبای خود جایگاه بهتری را از آن خود کند.

خطیب جمعه تبریز گفت: قطر سه ضلع مثلث قدرت در گاز و یکی از ارکان سه گانه او‌پک گازی است به طوری که شراکت ایران و قطر در میدان‌های مشترک نفت و گاز از یک سو روابط مضر را خواهد کاست و از طرف دیگر ارکان اوپک گازی جهان را تقویت خواهد کرد.

وی همچنین در ادامه خطبه‌ها به موضوع جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و گفت: از مهمترین اتفاقات جشنواره فیلم فجر امسال پررنگ شدن آثاری با مضامین ملی و انقلابی است در حالی که از میان ۲۲ فیلم، پنج فیلم به صورت مستقیم و غیرمستقیم به شخصیت‌های نامدار کشور پرداخته بود. فیلم «موقعیت مهدی» برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره شد که در خصوص زندگی دو برادر شهید مهدی و حمید باکری بود.

امام جمعه تبریز یادآور شد: اما در کنار همه این اتفاقات یک گلایه از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد دارم که بدانند این جشنواره برای انقلاب است و چگونه یک زن به عنوان داور صحبت کرده و می‌گوید که به نظرم حتی اگر نامزد بوده باشید و عشقی که زن و مرد داشته باشد ولو صیغه محرمیت هم خوانده نشود و بچه به دنیا بیاید حلال است؟ این خانم بعدا عذرخواهی کرد، ولی این حرف‌ها با شرع سازگار است؟ مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد خواب هستند؟

آل‌هاشم در بخش دیگری از خطبه‌ها با خطاب قرار دادن اعضای شورای شهر تبریز گفت: شورای شهر تبریز اختلاف‌نظر را کنار بگذارد، با وحدت، همدلی و صمیمت جلو برود، زیرا جامعه به همدلی و وحدت نیاز دارد و شهرداری انتخاب کند که ۱۳ نفر هم به آن رأی داده باشند و یا اکثریت اعضای شورای شهر.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌ شرقی همچنین با تجلیل از حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر ۲ خلبان و یک شهروند جان‌باخته در سانحه هوایی سقوط اف ۵ آموزشی در هفته پیش در تبریز گفت: این خلبانان می‌توانستند عملیات پرش را انجام و جان خود را نجات دهند ولی به علت سقوط در منطقه مسکونی این کار را نکردند و جان خود را نثار مردم کردند.

وی اضافه کرد: مردم به نیرو‌های مسلح و بسیج علاقه‌مند هستند و به راستی شعار مردم فدای ارتش و ارتش فدای ملت را همیشه در عمل نشان دادند.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌ها در خصوص عوارضی آزادراه تبریز ـ سهند اظهار کرد: عوارض شهر جدید سهند بر زندگی مردم این منطقه فشار مضاعف وارد می‌کند و مسئولان باید شفاف‌سازی کنند و به خواسته های مشروع مردم سهند توجه کرده و جوابگو باشند.

وی یادآور شد: این هفته مبعث پیامبراکرم(ص) را داریم که بزرگترین عید مسلمانان است و امیدوارم این عید بر همه مبارک باشد چرا که هدف از بعثت تربیت انسان، عدالت اجتماعی، تعلیم و تربیت، تکمیل اخلاق بشر، تذکر و یادآوری دهنده نعمت‌های الهی است. بعثت، پرچمداری و برافراشته شدن پرچم عدل و رسالت انسان را اعلام می‌کند؛ به عبارت واضح‌تر، روز مبعث روز برتری، بزرگتری و پربرکت‌ترین روز سال است.

امام‌جمعه تبریز متذکر شد: فضای شهر را زیبنده اعیاد شعبانیه کنیم؛ برخی‌ها گمان می‌کنند که تزئین شهر تنها بر عهده شهرداری است در حالی که باید خود مردم به صورت خودجوش این کار را کنند.

انتهای پیام
captcha