جشنواره تئاتر رضوی به صورت حضوری برگزار می‌شود
کد خبر: 4039603
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۲

جشنواره تئاتر رضوی به صورت حضوری برگزار می‌شود

مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی گفت: برگزاری غیرحضوری جشنواره تئاتر رضوی منتفی شده و امید است در اردیبهشت ۱۴۰۱ با فروکش کردن کرونا، این جشنواره با حضور پر رونق هنرمندان استان‌های دیگر در تبریز برگزار شود.

قاسم ناظمی، مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد استان، سیدقاسم ناظمی، مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی روز دوشنبه، نهم اسفندماه، در نشست مشترک با مشاور امور فرهنگی،‌ هنری و استان‌های بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و اعضای شورای سیاست‌گذاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، گفت: برگزاری غیرحضوری جشنواره تئاتر رضوی منتفی شده و امید است در اردیبهشت ۱۴۰۱ با فروکش کردن کرونا، این جشنواره با حضور پر رونق هنرمندان استان‌های دیگر در تبریز برگزار شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی باید موجب ایجاد جریانی در جامعه شده و تاثیرات این رویدادها محسوس باشد، افزود: با توجه به جایگاه ویژه‌ تبریز در حوزه هنر تئاتر و زبانزد بودن ارادت و علاقه مردمان این خطه به ساحت مقدس امام رضا (ع)، برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در تبریز می‌تواند آینده روشن و محتوایی غنی را برای این جشنواره رقم بزند.

ناظمی، با اظهارامیدواری به اینکه با تمهیدات بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و همراهی اهالی تئاتر، جشنواره سراسری تئاتر رضوی به یک برند تبدیل شود، اظهار داشت: تئاتر رضوی با مضمونی آیینی، رویداد بزرگ فرهنگی مذهبی است و برگزاری آن در تبریز به عنوان یکی از پیشتازان هنر تئاتر در کشور، افتخار بزرگی محسوب می شود.

مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی، خواستار ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر رضوی در تبریز شد و ادامه داد: برای تاثیرگذاری بیشتر این جشنواره باید چشم‌انداز چندین ساله‌ای برای آن تعریف و هدف گذاری شود.

براساس این گزارش با توجه به گسترش بیماری کرونا و لزوم توجه به سلامت اهالی فرهنگ و هنر، زمان پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در تبریز که قرار بود از ۲۹ بهمن تا سوم اسفند برگزار شود به دهه سوم اردیبهشت ۱۴۰۱ موکول شده است.

انتهای پیام
captcha