ایجاد بیش از ۱۳ هزار فرصت شغلی در کرمان
کد خبر: 4039810
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷

ایجاد بیش از ۱۳ هزار فرصت شغلی در کرمان

مدیرکل کمیته امداد کرمان بیان کرد: ۱۳ هزار و ۳۲۲ فرصت شغلی با اعتبار ۴۷۲ میلیارد تومان برای مددجویان کمیته امداد کرمان ایجاد شده است.

یحیی صادقی مدیر کل کمیته امداد استان به گزارش ایکنا از کرمان، یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد کرمان، امروز، ۱۱ اسفندماه در نشست خبری که به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری و سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ با توجه به شرایط اقتصادی جامعه در مجموعه کمیته امداد با تلاش و مجاهدت اقدامات خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه دولت‌ها باید بودجه نهادهای حمایتی را ویژه مورد توجه قرار دهند، برنامه‌های انجام شده در ۱۱ ماه امسال از جمله بازنشستگی مددجویان، اشتغال مددجویان و غیره را مورد توجه قرار داد.

صادقی با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۳۲۲ فرصت شغلی با اعتبار ۴۷۲ میلیارد تومان ایجاد شده است، گفت: حمایت‌های ویژه‌ای از طرح‌های اشتغال انجام شده و برای اولین بار در سطح کشور برای بحث خوراک دام اقداماتی انجام شد و در اختیار مددجویان قرار گرفت.

مدیرکل کمیته امداد ادامه داد: یکی از اقدامات جدید انجام شده کمیته امداد کرمان، رویداد کارآفرینی از خانه تا کارخانه است که ۵۰۰ دانشجو و فارغ‌التحصیل کمیته امداد با همکاری جهاد دانشگاهی استان در این طرح شرکت کردند.

وی از برگزاری کلاس‌های مهارت و اشتغال با هدف اشتغالزایی و استعدادیابی خبرداد و افزود: برگزاری کلاس‌های آمادگی آزمون برای فرزندان مددجویان و پرداخت حق بیمه ۳۸۰۰ مددجو از دیگر اقدامات انجام شده است و به زودی طرح بازنشستگی ۴۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد استان اجرا می‌شود و این بازنشستگان از این به بعد مستمری بگیر خواهند بود.

صادقی با اشاره به حمایت از مادران باردار و شیرده، گفت: ۷ هزار و ۴۵۰ مادر باردار و شیرده مورد حمایت قرار دارند که تاکنون ۷ونیم میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است، همچنین ۱۱هزار و ۸۰۰ کودک دچار سوء تغذیه در استان مورد حمایت قرار گرفته‌اند که تنها ۵درصد آن‌ها مددجوی کمیته امداد هستند و این طرح مخصوص مددجویان نیست.

مدیرکل کمیته امداد کرمان ادامه داد: بیمه تکمیلی بیماران صعب‌العلاج با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومان، استقرار سامانه امداد هوشمند، توزیع ۱۲ هزار سبد بهداشتی، پرداخت ۴۶ میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه، پرداخت وام‌های ودیعه مسکن، توزیع سه هزار و۶۹۰ فقره جهیزیه با اعتبار ۷۴ میلیارد تومان از دیگر اقدامات کمیته امداد در استان کرمان است.

صادقی با بیان اینکه در سیل اخیر جنوب کرمان ۱۰ میلیارد تومان وسایل منزل و دام به‌اضافه یک ماه حقوق مازاد به مددجویان سیل‌زده پرداخت شد، به برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری پرداخت و گفت: برنامه جشن نیکوکاری از ۱۲ تا ۱۴ اسفندماه برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد به اجرای طرح همسایه مهربان در کرمان خبر داد و افزود: بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان درآمد جشن نیکوکاری سال گذشته بوده است و این جشن تا پایان اسفندماه ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha