دانشنامه اسلامی کشاورزی در مجامع علمی حوزوی و دانشگاهی ارائه شود
کد خبر: 4041808
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶
نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی:

دانشنامه اسلامی کشاورزی در مجامع علمی حوزوی و دانشگاهی ارائه شود

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: نیاز است دانشنامه اسلامی کشاورزی در مجامع علمی حوزوی و دانشگاهی ارائه شود، همچنین باید از حبس یافته‌های دانشی بپرهیزیم و به معرفی این اثر ارزشمند علمی بیش از پیش توجه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی، نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی، نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی ۱۸ اسفند در جلسه ارزیابی دانشنامه اسلامی کشاورزی که توسط جامعةالمصطفی العالمیه در حال تدوین است، اظهار کرد: تدوین این دانشنامه کمک بزرگی به حوزه مأموریتی و رسالتی که بر عهده دارم، است.

وی، دانشنامه‌نویسی را یکی از شاخصه‌های رشد علمی کشور دانست و گفت: پرداختن به دانشنامه‌نویسی در هر عرصه علمی، نشان می‌دهد که در آن رشته، کار علمی فراوانی صورت گرفته و به سطحی از دانش دست یافته‌ایم که زمان جمع‌آوری نظرات مختلف و آرای دانشمندان در آن موضوع و ارائه آن به اصحاب دانش فرارسیده است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی رشد دانشنامه‌نگاری را یکی از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: حرکت به سوی دانشنامه‌نگاری و دایرةالمعارف‌نویسی، که نشان‌دهنده بلوغ علمی کشور است، باید در زمره دستاورد‌های انقلاب اسلامی برجسته گردد، زیرا این جایگاه، افتخاری برای جمهوری اسلامی است و نمی‌توان آن را از نظر کمیت و گستردگی، با دوران پیش از انقلاب اسلامی مقایسه کرد.

وی با تقدیر از زحمات همه دست‌اندرکاران تولید دانشنامه اسلامی کشاورزی در گذشته و حال، ابراز کرد: یکی از جهات پاسداشت هر اثر علمی، نقد و ارزیابی آن است، زیرا موجب رشد و بالندگی کار خواهد بود. این جلسه نیز در حقیقت به منظور تقدیر از زحمات انجام‌شده و کمک به ارتقا، رشد و بالندگی هر چه بیشتر دانشنامه اسلامی کشاورزی برگزار شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی با تشکر از همکاری جامعةالمصطفی در تولید دانشنامه اسلامی کشاورزی، تصریح کرد: جامعةالمصطفی یکی از الگو‌ها و تکیه‌گاه‌های مهم و در خور توجه دانشنامه‌نویسی در حوزه‌های علمیه به شمار می‌آید و امیدواریم بتواند این تجربیات ارزشمند را به دیگر مراکز حوزوی منتقل کند.

وی بر لزوم اصلاح، تکمیل و تعریف دقیق فرایند‌های تدوین دانشنامه اسلامی کشاورزی تأکید کرد و یادآور شد: نیازمند تقویت شورای علمی و حضور فعالانه نخبگان به عنوان بازوان دانشی برای ارائه مقالات و دیدگاه‌های تخصصی در سطوح عالی دانشی هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بر اهمیت توجه به کیفیت محتوا و برگزاری جلسات نقد، پیش از رونمایی تأکید کرد و گفت: نیاز است دانشنامه اسلامی کشاورزی در مجامع علمی حوزوی و دانشگاهی ارائه شود، همچنین باید از حبس یافته‌های دانشی بپرهیزیم و به معرفی این اثر ارزشمند علمی بیش از پیش توجه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی، دانشنامه‌نویسی را نماد جامعیت علمی و از مفاخر دانشی مجموعه‌های علمی توصیف کرد و گفت: حرکت علمی دانشنامه‌نویسی در کشور، علی رغم کاستی‌ها، ارزشمند و رو به رشد است.

انتهای پیام
captcha