توسعه همکاری‌های دانشگاه علوم پزشکی و جامعةالمصطفی
کد خبر: 4041824
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷

توسعه همکاری‌های دانشگاه علوم پزشکی و جامعةالمصطفی

با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در جامعةالمصطفی العالمیه و دیدار با رئیس و معاونین این مرکز علمی بین‌المللی، زمینه‌های توسعه همکاری این دو نهاد علمی بررسی شد.

توسعه همکاری‌های دانشگاه علوم پزشکی و جامعةالمصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، 18 اسفند اظهار کرد: کادر درمان در مقاطع مختلف پس از انقلاب اسلامی، خدمات درخشانی داشته‌اند که موجب افتخار و سربلندی بوده و این خدمات، به ویژه در مقاطع حساس و حیاتی، بیشتر به چشم آمده است.

وی ادامه داد: خدمات کادر درمان در ایام دفاع مقدس، صفحات درخشانی در تاریخ کشور باقی گذاشته و در چند سال اخیر که کشور با ویروس منحوس کرونا درگیر بود، کادر درمان، از آزمون بزرگ دیگر سربلند خارج شدند که جا دارد مراتب سپاسگزاری و تشکر خود را بیان کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، ابراز کرد: کادر درمان استان قم زحمات شبانه‌روزی و فداکارانه‌ای در دوران مبارزه با کرونا متحمل شدند و جامعةالمصطفی نیز که یکی از مراکز آموزشی و علمی است، از این خدمات و همکاری‌ها بهره‌مند بود.

وی، با اشاره به تنوع ملیتی گسترده طلاب و دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی، گفت: سه محور اصلی دانشی جامعةالمصطفی، «علوم اسلامی»، «علوم انسانی» و «زبان و فرهنگ» است. هم‌اکنون ۱۶۰ رشته متنوع در مقاطع مختلف که مصوب وزارت علوم است، در جامعةالمصطفی ارائه می‌شود و بخش آموزش مجازی جامعةالمصطفی نیز میزبان هزاران نفر از دانش‌پژوهان از سراسر جهان است.

رئیس جامعةالمصطفی یکی از خدمات کم‌نظیر جامعةالمصطفی به فرهنگ کشور را آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان دانست و گفت: در این زمینه به اذعان مسئولان کشور، جامعةالمصطفی نقشی بی‌بدیل در زمینه گسترش زبان فارسی در جهان داشته است و این ظرفیت امروز در اختیار بخش‌های مختلف کشور قرار دارد.

وی، جامعةالمصطفی را یکی از پیشگام‌ترین مراکز آموزشی کشور در عرصه ارائه آموزش‌های برخط، به ویژه در زمان شیوع کرونا دانست و تصریح کرد: خوشبختانه، اقدامات بسیار خوبی در زمینه مقابله با بیماری کرونا در جامعةالمصطفی مانند واکسیناسیون صددرصدی صورت گرفته و همه این اقدامات با همکاری و همراهی بخش پزشکی استان بوده است که امیدواریم این همکاری‌ها در آینده ادامه و گسترش یابد.

تبادل استاد در حوزه فقه پزشکی

سپس مهدی مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، جامعةالمصطفی را یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران در جهان دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی علاقه‌مند است در قالب امضای تفاهم‌نامه، در زمینه‌های مختلف همکاری‌های مشترکی با جامعةالمصطفی داشته باشد.

وی تبیین آموزه‌های دینی در عرصه بهداشت اسلامی، سبک زندگی سالم، اعجاز علمی قرآن در بهداشت و سلامت، فرهنگ سلامت، احکام فقهی پزشکی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تبادل استاد در حوزه فقه پزشکی و... را از زمینه‌های مناسب برای همکاری میان دو مرکز عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تجربیات آموزش غیرحضوری را یکی از توانمندی‌های مهم جامعةالمصطفی ذکر کرد و انتقال این تجربه ارزشمند را به دانشگاه علوم پزشکی بسیار مفید و کارگشا دانست.

انتهای پیام
captcha