«موقعیت مهدی» تبلور فرهنگ دفاع مقدس بود
کد خبر: 4041999
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۵
استاندار آذربایجان‌شرقی:

«موقعیت مهدی» تبلور فرهنگ دفاع مقدس بود

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: فیلم «موقعیت مهدی» تبلور تمام فضیلت‌های اخلاقی و فرهنگ دفاع مقدس بود و امیدوارم این فیلم برای همه کسانی که می‌خواهند در حوزه دفاع مقدس کار کنند، الگو باشد.

عوامل موقعیت مهدی، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی، 19 اسفندماه، در دیدار با عوامل فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» در تبریز گفت: فیلم «موقعیت مهدی» تبلور تمام فضیلت‌های اخلاقی و فرهنگ دفاع مقدس بود و امیدوارم این فیلم برای همه کسانی که می‌خواهند در حوزه دفاع مقدس کار کنند، الگو باشد.

وی اظهار کرد: عوامل این فیلم همانند رزمندگان دفاع مقدس به کار خود ایمان داشتند و مانند یک روح در جسم‌های مختلف، حقیقت آن دوران را دوباره نشان دادند.

خرم با بیان اینکه فیلم موقعیت مهدی از لحاظ عاطفی هم فیلم زیبایی بود، افزود: چهره‌ها و صحنه‌های به نمایش درآمده در این فیلم بسیار به واقعیت‌های زندگی شهید مهدی باکری و همرزمانش نزدیک بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به استقبال خوب مردم از این فیلم، بیان کرد: بعد از سال‌ها یک اثر خوب در قدوقامت دهه ۶۰ را در سینما دیدیم و امیدوارم این فیلم الگویی برای همه کسانی باشد که می‌خواهند در حوزه دفاع مقدس کار کنند.

سیدهادی حجازی‌فر، کارگردان فیلم موقعیت مهدی نیز در این دیدار گفت: امثال شهید مهدی باکری و حمید باکری سرمایه ملی هستند و امیدوارم چنین فیلم‌هایی باعث شود که مردم فارغ از خط‌بندی و جناح‌بندی به هم نزدیک‌تر شوند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را در حد توان به کار گرفتیم، افزود: عوامل این فیلم کاملاً به کار خود ایمان داشتند و در شرایط سختی این فیلم ساخته شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در این دیدار با اهدای لوح سپاس، از سیدهادی حجازی‌فر، کارگردان و بازیگر، حبیب والی‌نژاد، تهیه‎کننده، ژیلا شاهی، بازیگر، معصومه ربانی‌نیا، بازیگر، روح‌الله زمانی، بازیگر، امیر زاغری، طراح صحنه، سجاد نصرالهی، مجری طرح و وحید حجازی‌فر، بازیگر فیلم موقعیت مهدی تجلیل کرد.

یادآور می‌شود، اکران عمومی فیلم سینمایی موقعیت مهدی که جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر را به خود اختصاص داده است از امروز در سینماها آغاز شد.

هادی حجازی‌فر کارگردان و حبیب والی‌نژاد تهیه‌کننده فیلم موقعیت مهدی همراه با تعدادی از عوامل و نقش‌آفرینان این فیلم، 19 اسفندماه در نخستین روز اکران برنده پنج سیمرغ بلورین از چهلمین جشنواره فیلم فجر در تبریز حضور یافته و به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

داستان فیلم «موقعیت مهدی» زندگی شهید مهدی باکری، فرمانده لشکر عاشورا از ترک مدیریت شهرداری تا شهادت در قامت فرمانده لشکر عاشورا در عملیات بدر در زمستان ۱۳۶۳ را روایت می‌کند.

انتهای پیام
captcha