سیاست‌های تنظیم بازار در جامعه منعکس شود
کد خبر: 4042001
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۱
استاندار آذربایجان‌شرقی:

سیاست‌های تنظیم بازار در جامعه منعکس شود

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه سیاست‌ها و اقدامات مربوط به تنظیم بازار باید پیوست رسانه‌ای و فرهنگی داشته باشد، گفت: عامل بخشی از تورم در بازار کالاهای اساسی، روانی است که انعکاس اقدامات و بازرسی‌های میدانی، اثر بسزایی بر کنترل این عامل دارد.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی، پنج‌شنبه، 19 اسفندماه در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان با تأکید بر اینکه سیاست‌ها و اقدامات مربوط به تنظیم بازار باید پیوست رسانه‌ای و فرهنگی داشته باشد، گفت: عامل بخشی از تورم در بازار کالاهای اساسی، روانی است که انعکاس اقدامات و بازرسی‌های میدانی، اثر بسزایی بر کنترل این عامل دارد.

وی اظهار کرد: سیاست تنظیم بازار یکی از کارهای ضروری بود که در دولت مردمی به اولویت تبدیل شد و تلاش‌ها و پیگیری‌های دستگاه‌های مسئول در این حوزه باعث ثبات در تأمین و توزیع کالا هستیم. سپردن مسئولیت تأمین و توزیع محصولات غذایی به جهاد کشاورزی، اقدام درستی است، چراکه تعدد متغیرها، تصمیم‌گیری را سخت می‌کرد.

خرم با اشاره به اینکه تنظیم بازار، تابع عرضه و تقاضاست و این دو بخش باید هماهنگ باشند، افزود: در سال‌های گذشته، بخش‌های تأمین و توزیع کالا هماهنگ نبودند و نگرانی شدیدی در خصوص کالاهای اساسی وجود داشت؛ اما امروز تلاش‌های کارشناسان جهاد باعث آرامش و طمأنینه در تأمین و توزیع کالا شده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ تورم در آذربایجان شرقی نسبت به استان‌های دیگر بیشتر است، افزود: بخشی از علت این رخداد، روانی است و اگر اقدامات مربوط به تنظیم بازار، پیوست رسانه‌ای و فرهنگی داشته باشد، اثر بسزایی در کنترل تورم خواهد داشت.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه مسئولان باید با حضور میدانی در عرصه، نتیجه تصمیمات و اقدامات خود را لمس کنند، افزود: باید در بازرسی‌ها و نظارت‌های میدانی اهتمام بیشتری داشته باشیم و این بازرسی‌ها در سطح جامعه منعکس شود.

وی افزود: در بحث نان، کنترل از مبدأ تا نانوایی ضعیف است و شاهد فروش آرد یارانه‌ای در بازار آزاد و کاهش کیفیت نان هستیم؛ لذا کنترل قیمت و کیفیت نان بسیار مهم است.

خرم درباره عرضه میوه شب عید نیز گفت: در کوتاه‌مدت برنامه‌ریزی منسجمی شده تا آحاد مردم به میوه دسترسی داشته باشند؛ در میان‌مدت باید میادین عرضه میوه در قالب بازارچه‌های محلی احداث شده و این محل‌ها به طور مستمر رصد و پایش شوند.

انتهای پیام
captcha