دولت آمریکا؛ عامل اصلی آغاز جنگها در جهان
کد خبر: 4042099
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بیان کرد:

دولت آمریکا؛ عامل اصلی آغاز جنگها در جهان

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه ۸۱ درصد جنگ‌های دنیا را رژیم مافیایی و مستکبر آمریکا آغاز کرده است، گفت: از سال ۱۹۴۵ تا سال ۲۰۰۱ میلادی از مجموع ۲۴۸ جنگ نظامی رخ داده در دنیا در ۱۵۳ نقطه جهان، رژیم آمریکا آغازگر ۲۰۱ جنگ یعنی ۸۱ درصد این جنگ‌ها بود که به طور متوسط در هر سال چهار جنگ می‌شود.

حجت الاسلام آل هاشم، امام تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، بیستم اسفندماه، در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با بیان اینکه ۸۱ درصد جنگ‌های دنیا را رژیم مافیایی و مستکبر آمریکا آغاز کرده است، افزود: از سال ۱۹۴۵ تا سال ۲۰۰۱ میلادی از مجموع ۲۴۸ جنگ نظامی رخ داده در دنیا در ۱۵۳ نقطه جهان، رژیم آمریکا آغازگر ۲۰۱ جنگ یعنی ۸۱ درصد این جنگ‌ها بود که به طور متوسط در هر سال چهار جنگ می‌شود.

وی اظهار کرد: چرا رژیم مافیایی آمریکا به دنبال حضور گسترده در جهان است؛ آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم بدون وقفه حضور نظامی در دنیا داشته است. آمریکا به عنوان سردسته جهان سرمایه‌داری بخش زیادی از درآمد خود را از طریق فروش تجهیزات نظامی و جلوگیری از ورشکستگی کارخانه‌های تولید اسلحه کسب می کند به طوری که سیاست آمریکا در کل بر ایجاد کانون‌های بحران در دنیا است.

آل هاشم اضافه کرد: آمریکا سالانه میلیارد‌ها دلار سلاح به متحدان خود می‌فروشد که این فروش علاوه بر درآمد به توسعه نفوذ استکباری آمریکا در سطح بین‌المللی منجر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه خطبه‌ها به اعتراض گسترده مردم ترکیه در اعتراض به سفر رئیس رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این اعتراض به این خاطر بود که دولتمردان ترکیه، اسرائیل را با عنوان برادر خطاب کردند و موجبات اعتراضات شد و مردم شعار‌های زنده باد جبهه مقاومت و ما همه قاسم سلیمانی هستیم سر دادند.

وی تصریح کرد: به حق باید به دولتمردان ترکیه گفت که برادر ما اسرائیل نیست بلکه آن فلسطینی است که تحت ظلم و ستم رژیم کودک کش و اشغالگر غاصب است.

امام جمعه تبریز خطاب به دولتمردان ترکیه گفت: شما که تا دیروز رژیم اسرائیل را کودک کش خطاب می‌کردید الان چه شده است که به فلسطین خیانت کرده و آن رژیم جلاد و غاصب را برادر خطاب می‌کنید؟!

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به اقتدار علمی و نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: ماهواره نور ۲ که به تازگی به همت هوافضای سپاه رونمایی و به فضا ارسال شد در مقیاس بزرگ و دید بسیار وسیع حوادث طبیعی و سیل و زلزله را رصد کند؛ آفرین بر غیورمردان سپاه.

آل‌هاشم، خطرات چهارشنبه آخر سال را مورد اشاره قرار داد و گفت: مادران و پدران این حوادث اخیر را نمی‌بینید که با ترقه بازی چه انفجار‌های شدیدی که چندین خانه مسکونی را در تبریز تخریب کامل کرد و چندین جوان کشته شد رخ داد؟ از فرزندان خود مراقبت کنید و آن‌ها را دور نگه دارید و اگر این موضوعات برایتان اهمیت ندارد، از اورژانس و بیمارستان بپرسید که چه بلایای جبران ناپذیری اتفاق می‌افتد.

خطیب جمعه تبریز با تبریک ایام ولادت امام زمان(عج) و روز سربازان گمنام ادامه داد: این عزیزان بیش از ۴۰ سال است که در تامین امنیت سیاسی، اقتصادی و امنیتی نقش برجسته‌ای دارند. نقش وزارت اطلاعات در ایجاد فضای همدلی و مبارزه با فساد و قاچاق کالا و زمین خواری و شرکت‌های سوری ستودنی است.

وی افزود: وزارت اطلاعات برای مبارزه با سرویس‌های جاسوسی و کالا‌های قاچاق و نقره‌جات نقش زیادی ایفا کرده است و بنده از همه نیرو‌های اطلاعاتی تشکر و قدردانی می‌کنم.

آل‌هاشم، بیان کرد: کشف و دستگیری شبکه قاچاق زیورآلات چینی در تبریز و دستگیری دلالان صنعت پتروشیمی یکی از خدمات گسترده اداره کل اطلاعات آذربایجان‌شرقی است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: باید با احترام به فرهنگ و زبان هر قومی همگی زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران از خاک و خون این کشور محافظت کنیم.

انتهای پیام
captcha