جوانان عامل جهش کشور به سمت پیشرفت هستند
کد خبر: 4043028
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷

جوانان عامل جهش کشور به سمت پیشرفت هستند

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جوانان امیدآفرینان کشور و عامل جهش به سمت پیشرفت هستند، گفت: رشادت و توانمندی جوانان این مرزو بوم در مقطع نخست انقلاب و سال‌های اخیر اجازه نداد که کشور و ملت ما اسیر گرگ‌های وحشی سلطه‌گر و استکبار جهانی شود که این نقش‌آفرینی در طول تاریخ، کم‌نظیر و بلکه بی‌نظیر است.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی، عصر روز دوشنبه، 23 اسفندماه، در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) و تجلیل از جوانان نخبه و نمونه استان، با اشاره به اهتمام جدی دولت سیزدهم برای حل مشکلات جوانان، گفت: از جوانان نخبه و نمونه استان می‌خواهم با تشکیل گروه‌های هم‌اندیشی، موانع موجود بر سر راه خود را شناسایی و راهکارهای رفع این موانع را به ما اعلام کنند و در پیشرفت و توسعه استان مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه جوانان امیدآفرینان کشور و عامل جهش به سمت پیشرفت هستند، خاطرنشان کرد: رشادت و توانمندی جوانان این مرزو بوم در مقطع نخست انقلاب و سال‌های اخیر اجازه نداد که کشور و ملت ما اسیر گرگ‌های وحشی سلطه‌گر و استکبار جهانی شود که این نقش‌آفرینی در طول تاریخ، کم‌نظیر و بلکه بی‌نظیر است.

خرّم با اشاره به اینکه جوانان ایران اسلامی در عرصه علمی هم حماسه‌آفرینی کرده‌اند، افزود: در حوزه علم و فناوری، موفقیت‌های بسیار بزرگی به دست جوانان حاصل شده است؛ البته در علوم انسانی و نظریه‌پردازی عقب‌ماندگی داریم که باید جبران شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جوانان امیدآفرینان کشور و نقطه جهش به سمت پیشرفت هستند، گفت: جوانان اهل محافظه‌کاری و بده‌بستان نیستند و روحیه صاف و زلال آنها می‌تواند افق‌های پیشرفت و تعالی را به سمت ملت ما باز کند.

وی با تأکید بر اینکه باید جوانان خود را باور کنیم، افزود: اگر جوانان یک جامعه مجهز به روحیه خلاقیت، ابتکار، اعتماد به نفس، آرمان‌خواهی، ریسک‌پذیری و پیشگامی باشند آن جامعه عزت و استقلال خود را حفظ خواهد کرد.

خرّم گفت: جوانان و نخبگان جامعه باید قدر و منزلت ایرانی بودن و مسلمان بودن خود را بدانند و آن را به عنوان یک امتیاز به جامعه امروز معرفی کنند.

وی با طرح این سوال که علت دشمنی‌های متعدد و متراکم علیه ملت ما چیست، گفت: ملت ایران همواره زندگی در صلح و آرامش را برای همه ملت‌ها آرزو کرده و در باورهای ما، ظلم و تبعیض مذمت شده است؛ با این حال چرا شاهد این همه هجمه علیه این ملت هستیم؟

خرّم با بیان اینکه باید دشمنان خود را بشناسیم، افزود: نظام سلطه و استکبار جهانی، خون ملت‌های دیگر را در شیشه کرده است تا خود پیشرفت کند؛ اما جوانان ما برای پیشرفت و استقلال این کشور خون داده‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی، اظهار کرد: ما در حوزه رسانه‌ای و انعکاس موفقیت‌ها و دستاوردهای کشور کم کار کرده‌ایم؛ امروز جهاد تبیین که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده، یک ضرورت برای امیدآفرینی در جامعه و تحکیم مسیر پیشرفت کشور است که باید از سوی جوانان دنبال شود.

انتهای پیام
captcha