هیچ ممنوعیتی برای سفر به آذربایجان‌شرقی وجود ندارد
کد خبر: 4043470
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

هیچ ممنوعیتی برای سفر به آذربایجان‌شرقی وجود ندارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به واکسیناسیون سراسری در کشور و بهبود وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در مقایسه با سال‌های گذشته، امسال هیچ ممنوعیتی برای سفر به استان وجود ندارد اما محدودیت سفر برای افرادی که واکسینه نشده‌اند، اعمال می‌شود.

میراث فرهنگی، سفر، عید نوروز، آذربایجان شرقیاحمد حمزه‌زاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: با توجه به واکسیناسیون سراسری در کشور و بهبود وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در مقایسه با سال‌های گذشته، امسال هیچ ممنوعیتی برای سفر به استان وجود ندارد اما محدودیت سفر برای افرادی که واکسینه نشده‌اند، اعمال می‌شود.

وی گفت: در سفرهای نوروزی امسال داشتن تاییدیه سه دُز و یا دو دُز واکسن به همراه نتیجه‌ تست PCR ضروری است و در تمامی مراکز گردشگری استان، سامانه جانا به سامانه‌ی هوشمند امید متصل بوده و آماده بررسی وضعیت واکیسیناسیون گردشگران است.

حمزه‌زاده، اضافه کرد: از ابتدای بهمن‌ماه تمامی کمیته‌های ۱۱ گانه تخصصی ستاد خدمات سفر آذربایجان شرقی فعال شده و برنامه‌های مختلف و متنوعی برای استقبال از میهمانان نوروزی در ۲۱ شهرستان استان تدارک دیده شده است و آمادگی کامل برای پذیرایی از میهمانان و گردشگران نوروزی را پس از سه سال وقفه کرونایی داریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی همچنین در خصوص ظرفیت هتل‌های استان نیز یادآور شد: تاکنون بیش از نیمی از ظرفیت هتل‌ها و اماکن اقامتی استان پر شده است و پیش‌بینی می‌کنیم که امسال میزان مسافران ورودی به استان افزایش یابد.

وی بیان کرد: ۷۳ باب هتل با تعداد ۱۴ هزار تخت استاندارد در استان وجود دارد که از این تعداد پنج هتل پنج ستاره آماده‌ی ارائه‌ی خدمات به گردشگران خارجی و داخلی است.

وی  ادامه داد: تمامی اماکن گردشگری، تفریحی و تاریخی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط و ظرفیت‌های تعیین شده، آماده‌ی ارائه‌ خدمات به گردشگران هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در پایان در خصوص میزان خسارات ویروس کرونا بر صنعت گردشگری استان گفت: طبق بررسی‌ها و برآوردهای علمی و میدانی صنعت گردشگری استان، طی دو سال اخیر بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان صنعت گردشگری استان متضرر شده است، البته این رقم خسارت مستقیم به صنعت گردشگری استان بوده است که اگر خسارت‌های غیرمستقیم را در نظر بگیریم، ارقام سنگینی را شامل می‌شود.

انتهای پیام
captcha