ضریح جدید امامزاده سید حمزه(ع) در تبریز رونمایی شد
کد خبر: 4043754
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

ضریح جدید امامزاده سید حمزه(ع) در تبریز رونمایی شد

در آستانه ولادت با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت امام زمان(عج) از ضریح جدید امامزاده سید حمزه(ع) با حضور نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در تبریز رونمایی شد.

ضریح جدید امامزاده سید حمزه، تبریز، به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، در آستانه ولادت با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت امام زمان(عج) شامگاه، 25 اسفندماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز از ضریح جدید امامزاده سید حمزه(ع) در تبریز رونمایی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در این مراسم امامزادگان را زینت محلات دانست و گفت: همه ما باید به امامزادگان احترام بگذاریم و شان و شئون ظاهری آنها را محترم نگه داریم.

وی بیان کرد: امامزاده‌ها و مساجد آبروی شهرمان هستند و رونق اسلام با این امامزاده هاست.

آل هاشم افزود: اینکه دشمنان با مسلمانان مخالف هستند به این دلیل است که می‌بینند با این مساجد و امامزاده‌ها پرچم اسلام بالا نگه داشته می‌شود و شعائر دینی گسترش می‌یابد.

حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسنی، مدیر کل اوقاف نیز در این مراسم اظهار کرد: مقبره مبارک سید حمزه(ع) نگین شهر تبریز بوده و برای اهل دل بسیار مکانی ارزشمند و از برکات خاصی برخوردار است .

وی با تأکید اینکه تلاش داریم این مکان را به مرکز معنوی و مکان آیین تجلی شهر تبدیل کنیم، افزود: این امامزاده از مجموعه های قدیمی با بیش از ۷۰۰ سال قدمت جوابگوی این شهر نبود؛ به همین جهت نیازمند گسترش و توسعه بود و در آینده سعی داریم صحن دوم حرم مطهر را اجرایی و عملیاتی کنیم .

حسنی، در خصوص ضریح جدید این امامزاده گفت: بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برای ضریح جدید هزینه شده که از سوی خیران تامین شد و ضریح قبلی به امامزاده سید محمد(ع) مایان انتقال داده شد.

انتهای پیام
captcha