عشق به ولایت و انقلاب ویژگی شاخص آیت‌الله علوی گرگانی بود
کد خبر: 4044216
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
استاد حوزه و دانشگاه:

عشق به ولایت و انقلاب ویژگی شاخص آیت‌الله علوی گرگانی بود

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آیت‌االله علوی گرگانی یکی از ذخایر الهی بود، اظهار کرد: ایشان الگویی مناسب هستند، مهمترین ویژگی این بزرگ مرد عشق به ولایت و انقلاب بود.

حجت الاسلام سادات مزنگی استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام سید تقی سادات مزنگی، استاد حوزه و دانشگاه گلستان در مراسم گرامیداشت ارتحال عالم مجاهد و انقلابی آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی که ۲۸ اسفند در مسجد قائمیه گنبدکاووس برگزار شد، گفت: براساس روایات با فضیلت ترین عمل امت انتظار فرج حضرت ولیعصر(عج) است و منتظر واقعی به کسی اطلاق می‌شود که سعی کند در زندگی شخصی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی عادل باشد و با اصلاح خود و محیط پیرامونی شرایط را برای ظهور آماده‌سازی کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه منتظر واقعی کسی است که در زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی و سیاسی او عدالت باشد، افزود: کسی که منتظر هست و انتظار می‌کشد باید خود را در تنگنا ببیند مانند فقیری که خود را به آب و آتش می‌زند تا خود را از فقر نجات دهد. انسان نمی‌تواند منتظر عدالت باشد اما خودش عدالت را اجرا نکند؛ منتظر واقعی کسی است که خود و خانواده و جامعه را برای ظهور آماده کند.

حجت‌الاسلام سادات مزنگی با اشاره به آیات قرآن در زمینه تقوا و رستگاری بیان کرد: حیات و ممات انسان باید در مسیر تقوا باشد و به گونه‌ای زندگی کند که تقوا را در زندگی پیاده کرده و مسلمان بمیرد، آیت‌الله علوی گرگانی عامل به عمل بود، خوب زندگی کرد و با عزت از دنیا رفت.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اينکه آیت‌الله علوی گرگانی از جمله علمایی بودند که هم دغدغه تدریس را داشتند و هم مسئله ترویج دین، تصریح کرد: ایشان از جمله علمایی بودند که هم در قم کرسی تدریس چندین ساله داشتند و هم در ایام ماه‌های رمضان و محرم و صفر به گرگان می‌آمدند تا مردم را ارشاد کنند.

حجت‌الاسلام سادات با بیان اینکه آیت‌الله علوی گرگانی مصداق واقعی یاد دادن آموخته‌های دینی و پیام خدا به مردم بود، اظهار کرد: از ویژگی‌های مختص دین اسلام، این است که خداوند به علما واجب کرده که یاد بگیرند و به دیگران یاد بدهند. این امر فقط در اسلام هست و مرحوم آیت الله علوی گرگانی مصداق این امر بودند.

وی تصریح کرد: آیت‌الله علوی گرگانی نمونه یک انسان کامل بود و در وظایف خود به درستی ایفای نقش کرد به خصوص در دفاع از انقلاب و ارزش‌‎های اسلامی، کم نگذاشت.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه این بزرگ مرد حتی در روزهای پایانی عمرش از وجود خود به نفع اسلام و قرآن استفاده کرد و در این راستا ایثارگری می‌کرد، تصریح کرد: آیت‌الله علوی گرگانی یکی از ذخایر الهی و الگویی مناسب هستند و مهمترین ویژگی این بزرگمرد عشق به ولایت و انقلاب بود.

انتهای پیام
captcha